Bild Knee down: Check

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
ville bara skryta lite då jag själv är lite stolt :tuttar

Förövrig fuskade jag och gick mer eller mindre en kurs i 60 minuter så det var rätt många knäskrap tillslut på inhägnat område, trodde inte puckarna skulle slitas så mkt som de gjorde på så kort tid.

Förövrig: har fortfarande problem och få ner högersidan helt. kropps possition är rätt men knä-jävlen vill inte ner, vi tränade cirklar på avstängd parkeringsplats.

Skit kul! :banana :kär

Hojen var en moddad SV650S från 98 något
https://www.facebook.com/NaKolanieTrojmiasto/timeline

:tummenupp
 

Bifogat

  • 11225860_10205248607068840_1279243618_n.jpg
    11225860_10205248607068840_1279243618_n.jpg
    98 KB · Visningar: 515
Vill man skrapa puckar och är amatör hyr en minimoto på en gokartbana. Då slipper man de fulskrapade puckarna som visar att man har aphängt... (kolla vilken raceåkare som har skrapat puckarna på ovansidan)


Eller så inser man att skrapa knä utanför RR banan är idioti och kör utan puckar på gatan....
 
Grattis. :tummenupp
Nu ska tekniken bara finslipas på riktig bana. Flytta bara arslet ett par cm, vrid ut höften och böj ner överkroppen ner vid sidan av hojen. Försök inte pressa ner knät, det tar i ändå när det blir rätt. :) Då blir det genast mycket stadigare.
På allmän väg är sällan kurvorna skarpa nog för att jag ska behöva hänga av, än mindre skrapa knä.
 
Grattis. :tummenupp
Nu ska tekniken bara finslipas på riktig bana. Flytta bara arslet ett par cm, vrid ut höften och böj ner överkroppen ner vid sidan av hojen. Försök inte pressa ner knät, det tar i ändå när det blir rätt. :) Då blir det genast mycket stadigare.
På allmän väg är sällan kurvorna skarpa nog för att jag ska behöva hänga av, än mindre skrapa knä.

det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty
 
det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty

Håller nog med Boris där. Det är kanske inte meningen att man skall träna på det under dom förutsättningarna.

Billig hoj som ekonomiskt tål en marksyning utan att tårarna rullar på kinderna och några pass på bana?

Bankörning i allmänhet ger säkrare förare på gatan. Dock ganska säker på att banövningar på allmän väg inte gör det. Ta det vackert på dom Polska vägarna, det är illa nog utan att hänga i knävecket och skrapa plast.

EDIT: här e en kurva som tom jag skulle kunna få till ett knäskrap i om man bara tar sig in till apex.
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/Doohan_Stoner_07.jpg.1866413.jpg
 
Last edited:
Håller nog med Boris där. Det är kanske inte meningen att man skall träna på det under dom förutsättningarna.

Billig hoj som ekonomiskt tål en marksyning utan att tårarna rullar på kinderna och några pass på bana?

Bankörning i allmänhet ger säkrare förare på gatan. Dock ganska säker på att banövningar på allmän väg inte gör det. Ta det vackert på dom Polska vägarna, det är illa nog utan att hänga i knävecket och skrapa plast.

EDIT: här e en kurva som tom jag skulle kunna få till ett knäskrap i om man bara tar sig in till apex.
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/Doohan_Stoner_07.jpg.1866413.jpg

Jo du har rätt, i trafik skall körningen ske med omsorg, men det hindrar ju inte att försökta "öva" på känslan av ställningen i bland (kanske inte knä skrap men att få ner hojen rejält)
 
Jag har personligen bara lyckats få ner knät i en kurva på gatan hittills.. Litar inte på hojen utan sopad bana och riktigt varma däck :va För feg helt enkelt! :D
 
Jo du har rätt, i trafik skall körningen ske med omsorg, men det hindrar ju inte att försökta "öva" på känslan av ställningen i bland (kanske inte knä skrap men att få ner hojen rejält)


Att ha knät i backen innebär inte per automatik att hojen är "rejält" nere.
 
det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty

Det är rent allmänt en dålig idé att pressa gränser på allmän väg. Det ska göras på bana. Banor har dessutom generellt sett roligare kurvor. :tummenupp
 
Grattis, jag kom ihåg att jag skrattade hela vägen hem när jag gjorde det första gången också��, finns tom en tråd här som jag var tvungen att lägga upp��
 
Grattis, jag kom ihåg att jag skrattade hela vägen hem när jag gjorde det första gången också��, finns tom en tråd här som jag var tvungen att lägga upp��

javisst är det en känsla ! man växer :yoparty

Det är rent allmänt en dålig idé att pressa gränser på allmän väg. Det ska göras på bana. Banor har dessutom generellt sett roligare kurvor. :tummenupp

Sant, men jag skall inte "pressa" utan bara "öva teknik" och bli mer bekväm med överkroppen, hade en del problem att få in blicken ordentligt i kurvan (vi körde i cirklar på en parkering samt övade i 8or för att öva båda sidorna), jag måste slappna av mer i överkroppen men ändå få över den ordentligt, men jag antar allt sånt här e läskigt i början :näsblod
 
0
Säg inte så han kan ju bli ledsen....

Skrapade puckar och milsvida fegränder på däcken är det roligaste som finns....

Du är väl inte avundsjuk? :)

Alltid lika kul första gången man skrappar puckarna, första gången för min del var på falkenberg och jag kände mig riktigt snabb efteråt :) Numera försöker jag undvika knäskrapa
 
Jag har en fundering över mina puckars placering, om ni ser på bilden så är det skrap på puck, knä skydd samt lite på kardborren man fäster med, bör jag flytta upp dom eller är det ett problem som löser sig med ökad fart? i riktiga kurvor på banan
 
Jag har en fundering över mina puckars placering, om ni ser på bilden så är det skrap på puck, knä skydd samt lite på kardborren man fäster med, bör jag flytta upp dom eller är det ett problem som löser sig med ökad fart? i riktiga kurvor på banan
Se Boris inlägg. Överdrivet hängande i låg fart skrapar överkant.
 
Se Boris inlägg. Överdrivet hängande i låg fart skrapar överkant.

men är possition av mina "ok" då med andra ord? lite det jag undrar ifall de borde flyttas upp eller ej. men det kan ju vara skitsvårt o säga kom jag på, antar att alla förare gör på smått unika sätt (dvs ingen gör precis som alla andra men något liknande)
 
Hör ju inte så mycket med överdrivet hängande att göra.
Trampdynan på fotpeggen (Inte hålfoten) och korrekt kroppsposition, så behövs det inte speciellt mycket för att skrapa knä
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top