Knarrande Oxtar TCS Evo

954-Fajerbläjd

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
954
Köpte mej ett par Oxtar TCS Evo som knarrar som en jävla skinnsoffa när man går omkring! Hjälpte inte mycket med medföljande silikonolja heller. Ni som har haft likadana ett tag avtar hångel-i-skinnsoffaljudet med tiden eller??

Har haft mina ett år nu och dom har inte slutat :mad: Ganska jobbigt!!
Tyckte nästan det blev värre med silikonoljan.

Jag hör inget knarrande, hojen överöstar alla sådana ljud, använder ni stövlarna som promenadskor???

Ta lite 5-56 eller annat lämpligt smörjmedel och bada skorna i detta.

Felix skrev:
Jag hör inget knarrande, hojen överöstar alla sådana ljud, använder ni stövlarna som promenadskor???

Precis min tanke. Det är ju inga fotriktiga Ecco-skor det är frågan om.

Haha, mina Alpinestars knarrar nåt så jävulskt också, skrämmer livet ur grannkatten när jag kommer knarrande/gnällande i trappuppgången! Det bästa är att mina knarrar olika för olika fotrörelser, så jag kan i princip spela Beethovens 5:e med dem! :yoparty :)

Marcus skrev:
Haha, mina Alpinestars knarrar nåt så jävulskt också, skrämmer livet ur grannkatten när jag kommer knarrande/gnällande i trappuppgången! Det bästa är att mina knarrar olika för olika fotrörelser, så jag kan i princip spela Beethovens 5:e med dem! :yoparty :)

Ser fram emot denna höjdpunkt vid nästa körning..............

Mina Alpinestars knarrar inte direkt märkvärt...

Vilken modell har du Marcus?

det verkar som alla har detta problem,
varför inte dra ihop en orkester vid nästa
träff :banana

Jag kan bara hålla med Mattiaz. Testa kedjevax! Mina Oxtar blev knäpptysta av SX kedjevax! De håller sig tysta länge också...

Hade samma problem när jag köpte mina Oxtar förra sommaren, testade 5-56 först och det funkade men bara ett par dar! Sen köpte jag siliconspray (lika burk som 5-56 typ) och det funkar faktist kanon! Testa det :tummenupp

Chrille skrev:
Olja är väl inte lämpligt på skinn??

Inte på skinnet, utan på plasten, alltså leden som gnäller. Kanske inte är bra där heller men vad fan det var ju inte jag som uppfann atombomben.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT