knarr i bromshandtag

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Det knarrar i bromshandtaget när man trycker in det. Bromsarna tar dock bra.

Är det haveri i bromscylindern då? Hur viktigt är det att åtgärda och vad är det för troligt fel?

tack för svar!

Jag har också knarrar. Tre stycken närmare bestämt.

Leta reda på "oljekannan" och gör som det står i servicemanualen att man ska göra lite nu å då.

Jag har också knarrar. Tre stycken närmare bestämt.

Leta reda på "oljekannan" och gör som det står i servicemanualen att man ska göra lite nu å då.

Ok, det känns dock som nåt invändigt "knarr". För jag antar att du menar att jag ska smörja upp bromshandtag och vajer. Det blir nog att titta på det där lite närmare.

tack i alla fall

Kokke

Som brinken säger: Prova att lägga lite smörja där bromshandtaget mäter huvudcylindern.

japp har oxå blivit drabbad av knarr några ggr.... har bara sprayat in 5-56 uppe under damasken vid handtaget det blev tyst o mjukt igen...i ett år faktiskt:) Det kan nog vara ganska farligt det där för det blir lätt ingen broms till en MASSA broms på ett ögonblick!

ok, tack för svaren, då ska jag prova att smörja lite bara!

På min FZR var själva bromshandtagets passning på bulten alldeles för glapp så när man bromsade så gneds undersidan av handtaget mot själva fästet som det sitter fast i. Men lyfte man lite i handtaget samtidigt som man bromsade så gick det fint.. Fixade det genom att lägga ett hemmagjort shim av bladmässing mellan handtaget och fästet.

Back