Knarkande spindlar.

Just missar i nätspinningen brukar undersökas hos vissa vattenlevande insekter, när man tex vill visa hur miljögifter från industrierna påverkar miljön.

Hultan skrev:
Koffeinets nät var ju snyggt.. Hehe..

Lite skumt att simpla grejer som koffein och sömnmedel ger det mest skadade näten medans t.ex. LSD ger ett extrem regelbundet nät.

Gissar på att det är ren bullshit...Bilden på nätet där det påstås att spindeln fått sömnmedel ser ju ut som en paintbrush-bild...

Det är en riktig undersökning. Publicerades bl.a. i Illustrerad Vetenskap runt 1995 någon gång. Det där koffein nätet har man ju funderat ett par gånger när man suttit och druckit massa kaffe när man suttit och pluggat, känns ju så där bra.

$noop skrev:
Gissar på att det är ren bullshit...Bilden på nätet där det påstås att spindeln fått sömnmedel ser ju ut som en paintbrush-bild...

En singel spindeltråd ær nog ganska svår att ta kort på, dom har självklart mixtrat med den :)

Coola Ola skrev:
Lite skumt att simpla grejer som koffein och sömnmedel ger det mest skadade näten medans t.ex. LSD ger ett extrem regelbundet nät.

Är det inte sånt de ger alla dampungar så de blir lugna och fina? Hmmm, är nog amfetamin när jag tänker efter....

jo det är en form av amfetamin de ger bokstavsungarna, de blir mer koncentrerade av det.

acura skrev:
Det är en riktig undersökning. Publicerades bl.a. i Illustrerad Vetenskap runt 1995 någon gång. Det där koffein nätet har man ju funderat ett par gånger när man suttit och druckit massa kaffe när man suttit och pluggat, känns ju så där bra.

Vad tänkte du då? "Shit behöver jag göra ett nät nu kommer det gå åt helvete"?

Jag tycker inte bilderna ser äkta ut, är det verkligen från en seriös undersökning? Varför då bilder som ser ut vara ritade i 2 färger, svart och vitt, i Paintbrush på 3 minuter? :va

Rigge skrev:
Vad tänkte du då? "Shit behöver jag göra ett nät nu kommer det gå åt helvete"?
Kanske mer på det faktum att det gör en oförmögen att tänka rationellt. Verkar som att du dragit ett par koppar för mycket eftersom att du inte klarade av att dra den slutsattsen...

Ninjaboy skrev:
Jag tycker inte bilderna ser äkta ut, är det verkligen från en seriös undersökning? Varför då bilder som ser ut vara ritade i 2 färger, svart och vitt, i Paintbrush på 3 minuter? :va

Vissa av näten var kanske svårfotade så dom har fotat och ritat av?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back