knappt körd kolv gången

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
fan fan fan fan :huvet kolven gick på hojen å cyllen repad precis innan en sm tävling, kolven gick 5 träningar å en tävling på anderstorp :(


här kommer en bild på min gammla och nya kolv
 

Bifogat

  • PICT0007.JPG
    PICT0007.JPG
    84.3 KB · Visningar: 594
addexxx skrev:
fan fan fan fan :huvet kolven gick på hojen å cyllen repad precis innan en sm tävling, kolven gick 5 träningar å en tävling på anderstorp :(


här kommer en bild på min gammla och nya kolv

ser ur som om du borde byta texten över kolvarna :rofl

fy fan va tråkigt för dig! kommer bli dyrt det:( är det en vanlig rs eller en rsw 125 eller vad det är dom heter
 
det är en rs 125 ska till stockholm imorn å hämta cylle och kolv



har du fått på kåporna?? :)
 
Ouch! :död
Ta dej en funderare på vad det kan ha berott på, så du inte sabbar den nya kolven också.
 
vevlagerras?.. då blir det i af spikningar som du har i ytterkanten på kolvtoppen. Något ser i alla fall ut att ha flugit runt i motorn..
 
Ser ju annars ut som ett knaster kanske tog sej en liten flygtur, för reporna på sidan av kolven ser ju lite mystiska ut ;).
 
addexxx skrev:
har du fått på kåporna?? :)

frågar du mig om jag fått kåporna? :confused: :confused:

om du gör det så, a jag fick dom för länge sen:)

edit: kanske att jag fattar nu du är grabben i familjen som kör på bana?
 
Last edited:
addexxx skrev:
det är en rs 125 ska till stockholm imorn å hämta cylle och kolv


vad kostar det då?

om du byter till nytt så blir inte pappa glad va :hihi dyyyyrt

edit: det där är nog den skabigaste kolven jag sett... har ni kommit på vad som orsakat det där??
 
Last edited:
Av märkena att döma så ser det mera ut som en stump kolvring som knäckts av och tagit en tur via överströmmarna och dansat lambada mellan kolven och topplocket... :död


Ta en kik så att det inte ligger skrot nere i vevhuset....och titta gärna till vevhusväggarna för säkerhets skull. :(
Ligger det minsta skrufs där så händer med all säkerhet samma sak med de nya grejorna. :3freak



Vore det min motor så skulle jag riva, skifta ramlager(kan ha gömt sig däri också, och rentav förstört lagrena), och se till att allt är rent och tip-top.
Helst ser jag att du gör det samma... trots de extra mecktimmarna...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top