Knackningar från motorn

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Knackningar från motorn, efter strypning

Hej!

Som glad amatör gav jag mig igår på att strypa min Sv650s med 25kW strypbrickor i insugen. Nu när jag skulle testa den hör jag ett knackade ljud från motorn. Har aldrig tänkt på detta ljud innan och blir därför lite orolig. Tycker mig också uppleva att motorn blir väldigt varm fort.

Jag gjorde följande, skruvade av tank och luftburk för att sedan lossa slangklämmorna vid insugsgummina. Lyfte sedan upp hela förgasarbryggan en bit och la ner brickorna.

Finns det någon risk att jag kunnat ställa till med något efter mitt lilla ingrepp?

Mvh

Filip

Last edited:
Ingen som har någon aning om det kan ha med imonteringen av strypningen att göra?

Blir lite orolig och kör upp på onsdag så man vill ju gärna kunna köra med den..

Mvh

Ingen som har någon aning om det kan ha med imonteringen av strypningen att göra?

Blir lite orolig och kör upp på onsdag så man vill ju gärna kunna köra med den..

Mvh
Om du inte får ngt svar så PM.a Cyren här på forumet, han har monterat strypbrickor på sin SV 650.

/J

Att den skulle knacka verkar konstigt, att den går illa har jag full förståelse för. Ett tips är att ta bort strpningen för att se om knackningarna försvinner.

/M

Mvh

Det gäller att dom sitter fastklämmda så dom inte ligger och klapprar som typ flatslidefuggar kan göra hellst på enstonkor, man tror ju hela motorn ska rasa när som hellst, men så är det offta bara trotteln som slår i förgasarn.

Det gäller att dom sitter fastklämmda så dom inte ligger och klapprar som typ flatslidefuggar kan göra hellst på enstonkor, man tror ju hela motorn ska rasa när som hellst, men så är det offta bara trotteln som slår i förgasarn.

Efter att lyssnat lite nu kan det nog vara som du säger att det är brickorna som skramlar lite. Ska försöka skruva isär och se ifall de går trycka dit dem ännu bättre. Men det borde inte kunna skada något ifall de rör sig lite väl? Kan väl inte komma någonstans..

Mvh

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...