Knackar ibland?

Dirtbag

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2006
Ort
Ludvika
Hoj
VTR
Har en Honda VTR 1000f som har mysko knackningar för sig ibland?

Knackningarna uppstår när motorn är varm och efter att den har gått på lägre varv/tomgång ett tag, när jag lyssnar så låter det som om det kommer ifrån den bakre delen på motorn. Det lustiga är att rätt vad det är så försvinner knackningarna. Koppling inne eller ute har ingen betydelse.


Jag har bytt kamkedjesträckare, olja m.m.
Har frågat inne på VTR.nu men ingen där har hittils kunnat hjälpa mig.

Har även frågat Hondamekaniker och inte lyckats få ett svar där heller.

Har ni nån idé vart jag ska börja att leta efter felet?
 

Dirtbag

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2006
Ort
Ludvika
Hoj
VTR
Shell advance ultra 2 som Honda rekommenderade, ska kanske förklara att det knackade även innan oljebytet, gamla oljan hade gått 50 mil och då var det Castrol GPS i den.
 

A-Fxxxxr

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Stockholm/Såtenäs
Hoj
Såld...
Hoppas det är OK att jag lånar din tråd lite.
Jag upplever nått liknande med min R1-00. När jag startar den kall låter den ingenting förän efter några minuter, och i samma veva börjar den ryka en aning. Rykandet slutar sedan när motorn är varm, men knackandet fortsätter från vänstra delen av toppen (låter det som). Missljudet följer med varvtalet men är tydligast mellan 2-4000 varv. :va
Ventilerna är nyligen kollade på Yamaha-Center i Kallhäll. Jag har även låtit Kent (grymt trevlig och hjälpsam) på Beviks i Linköping lyssna på hojen utan att direkt kunna lokalisera felet. Han tycker iof att det inte är något att bry sig om, men jag stör mig ordentligt på det. :mad:

Jag har nyligen bytt olja och filter utan resultat. Motul 300 5w40 tror jag oljan hette (fick den gratis)

Någon som tror sig veta vad det kan vara?
 

A-Fxxxxr

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Stockholm/Såtenäs
Hoj
Såld...
Jag borde väl lyssna på de som vet vad de snackar om och bara köra vidare. Kent på Beviks tyckte ju som sagt att den gick väldigt bra och hade fin respons på gaspådrag (han har tävlat på R1or i många år)...
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top