knackande motor R6 -00

MatteR

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -08
jag bakhjulade på 2:an körde en bit och sen small det till lite från motorn och då började skiten att knacka. knackningarna följer med motorvarven.
det låter inte lika mycket när man kör hojen.
kan det vara vevstaks lager eller något liknande?

kan någon hjälpa mig?

tacksam för så mycket svar som möjligt. :confused:
 
MatteR skrev:
jag bakhjulade på 2:an körde en bit och sen small det till lite från motorn och då började skiten att knacka. knackningarna följer med motorvarven.
det låter inte lika mycket när man kör hojen.
kan det vara vevstaks lager eller något liknande?

kan någon hjälpa mig?

tacksam för så mycket svar som möjligt. :confused:

Ingen aning om vad du har för fel...men hur gör du för att wheela med din r6:a....kan inte få upp den...inte ens med viagra...hastighet...långt bak på sadeln...rycka upp...koppla långt in å mycket gas...varvtal???????

Tänkte försöka med seriösa försök idag....
 
halmstads_kung skrev:
Ingen aning om vad du har för fel...men hur gör du för att wheela med din r6:a....kan inte få upp den...inte ens med viagra...hastighet...långt bak på sadeln...rycka upp...koppla långt in å mycket gas...varvtal???????

Tänkte försöka med seriösa försök idag....
Var de inte du som hade 25kw...? Då är de förståeligt om du inte får den på bakan...
 
halmstads_kung skrev:
Ingen aning om vad du har för fel...men hur gör du för att wheela med din r6:a....kan inte få upp den...inte ens med viagra...hastighet...långt bak på sadeln...rycka upp...koppla långt in å mycket gas...varvtal???????

Tänkte försöka med seriösa försök idag....


Huu? :va

jag kopplar upp min på 2:an hur lätt som hälst och gasar upp den på 2:an om jag står upp, och kan kopplar upp den på 3:an om jag hjälper till med kroppen.

du får känna dig för, prova dig fram, börja med att försöka koppla upp den vid 8000 varv typ.
 
Tre lameller som hade gått av?
Menar du tungor i kopplingskorgen eller hur menar du sig?

//Anders.
 
öö, 3 lamellskivor. sen vet inte jag vad du snackar om för tungor :va
 
MatteR skrev:
jag bakhjulade på 2:an körde en bit och sen small det till lite från motorn och då började skiten att knacka. knackningarna följer med motorvarven.
det låter inte lika mycket när man kör hojen.
kan det vara vevstaks lager eller något liknande?

kan någon hjälpa mig?

tacksam för så mycket svar som möjligt. :confused:

Hej... För mig vaR DET likadånt... Då var det skadjesträckare, men jag har suzuki gsxr750... så vet jag inte om det kan vara i r6
 
Wonderwizard, precis vad jag menade.. Vad heter de "på riktigt" ?

Förstod bara inte riktigt hur en lamell kan "gå av".

//Anders.
 
UnderDOG skrev:
Wonderwizard, precis vad jag menade.. Vad heter de "på riktigt" ?

Förstod bara inte riktigt hur en lamell kan "gå av".

//Anders.


hehe okej, joo men dom var total sprängda, men nu har jag hittat alla delar från lamellerna och väntar på nya grejjer.
 
wonderwizard skrev:
med tungor menar han nog dem som sticker ut & låser sig i kopplingskorgen.. annars hade ju lamellerna bara roterat hela tiden..


jaha men då förstår jag. men vet inte det riktiga namnet på det ändå :kocko
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top