Knackande Ljud?

HanneZ skrev:
En viss duktig firma i Linköping höll på att riva min rd350 för att ramlagrerna va slut, det visade sig vara en skruv som satt löst vid vänster motorkåpa. Bara för en "utbildad" mc-mek säger nåt så behöver det verkligen inte vara så.
fast det är ju stor skillnad på ramlager och vevlager. dom symptomen som CBRFireBlade uppger låter precis som ett kasst vevlager, och det ska man inte leka med...

SvartR1a skrev:
Kanske det, man blir i alla fall orolig första gången man hör det men det är ganska lätt att lokalisera. Det hörs bara från baksidan och låter från koppligns kåpan

dom första r1orna hade väl problem med någon fjäder i kopplingen? men det ska väl vara åtgärdat. kopplingskorgen kanske sitter lös/är sliten?!

Ja nä ja menar inte att man ska ignorera problemet, skuren motor i en kurva kan kosta en livet. Vad jag mena va bara att lyssna inte för mkt på dessa kunniga mekar för de flesta jag stött på är helt körk!

CJ900RR skrev:
fast det är ju stor skillnad på ramlager och vevlager. dom symptomen som CBRFireBlade uppger låter precis som ett kasst vevlager, och det ska man inte leka med...

dom första r1orna hade väl problem med någon fjäder i kopplingen? men det ska väl vara åtgärdat. kopplingskorgen kanske sitter lös/är sliten?!

Både thunderacen och R1an låter på samma sätt så jag tror inte att det är något som är fel

SvartR1a skrev:
Både thunderacen och R1an låter på samma sätt så jag tror inte att det är något som är fel
Ska det låta så från R6:an också? Har ett ganska dovt knack-knack-knack från motorn när den är varm, hörs inget när den är kall. Och vad jag kan höra så följer det inte med varvtalet upp (kan kanske vara så att motorljudet överröstar). Man blir ju lite nojig nör man hör sånt här.

CJ900RR skrev:
jag ska åka å kolla med andra mc-meckare så får jag se va dom säger men tack för tippsen

Det kan oxå vara nitarna till kopplingskorgen som börjat bli slitna och glappar. Lär ska vara vanligt förekommande på ädre VFR'er, men om samma gäller din modell och motortyp vet jag inte.

CJ900RR skrev:
hur går det? har du lämnat in hojen och fått någon diagnos ännu?!
Nopp kan inte köra är inne på metallen på bak däcket väntar på dom jävla idioterna som skulle fixat ett däck till förra veckan men men. skriver så fort jag kan :yoparty

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!