Knackande kopplingskorg VFR750F-92

Dahl_gbg

Nybliven medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
92, Honda, VFR750F
Har problem med min kopplingskorg som börjar göra mer och mer oväsen av sig för varje dag som går. För bara 15 mil sedan lät den bara när motorn var kall och tystnade när motorn blev varm. Har bytt olja utan att det blev bättre. Då den börjar låta mer och mer så känns det tyvärr som om ett byte kommer att bli nödvändigt. :(

Var inne på honda och hörde med dom vad dom tog för en och fick svaret 3600:- + moms:confused:

Någon som vet om man kan få tag i en billigare någonstans??? Känns som om det borde kunna gå att hitta billigare.

byta själv o lära dig nåt av det. finns säkert nån som gör dig sällskap med kunskap o erfarenhet om du köper personen några öl så han kan sitta på en skön stol o bara säga vad du ska göra :)

Jo att byta den sj är inget jag räds för, tycker bara att det borde kunna gå att hitta en för mindre pengar (med risk för att låta snål)?? Min tanke var mera om man kunde köpa från utlandet eller dyligt och i så fall vart???

kolla på vårat forum för vfr finns mek-trådar kanske nån kan hjälpa dig om du inte hittar vad du söker

Ta bort kåpan och kolla så att den inte helt enkelt har lossnat.
Har du tur/otur kan det räcka att dra åt den igen. Om inte så ser du hur illa det är med kopplingskorgen, eller om du kan utesluta den.
:va

Mats

Ta bort kåpan och kolla så att den inte helt enkelt har lossnat.
Har du tur/otur kan det räcka att dra åt den igen. Om inte så ser du hur illa det är med kopplingskorgen, eller om du kan utesluta den.
:va

Mats

Jo det e sant får väl ta och göra det i samband med service snart nu;)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla