KN till NSR...?

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
jötteborj
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
nån som har ett KN filter på en NSR -94 lr nyare?? hur får d plats??
vilken storlek ska jag köpa, ?? har ingen störra lust o demontera skiten för att sen plocka ihop den igen ...blir nog tvungen ändå för att ingen verkar veta? :confused:

jag har frågat 1000 gånger men aldrig lyckats få nåt riktigt svar, (bara massa spam!)
 
weeeiii skrev:
nån som har ett KN filter på en NSR -94 lr nyare?? hur får d plats??
vilken storlek ska jag köpa, ?? har ingen störra lust o demontera skiten för att sen plocka ihop den igen ...blir nog tvungen ändå för att ingen verkar veta? :confused:

jag har frågat 1000 gånger men aldrig lyckats få nåt riktigt svar, (bara massa spam!)

För det första är det väl bara lyfta på tanken o av med luftburken o sedan mäta? :confused:

På min så har måste jag ha en liten grenböj uppåt från förgasaren för att kunna ha ett öppet luftfilter.
 
shoik skrev:
Storleken du ska köpa bestämms av vilken ytter diameter du har på förgasaren, där luftboxen sitter monterad.
hur det får platts? man monterar ju bort luftboxen så det finns platts

hur det får plats... om du har en NSR så förstår du hur det ser ut, får inte plats med öppet luftfilter, den tar i ramen! lr nåt...kollade upp d en gång, (tyvär så hade jag inga planeringar på ett kn filter när jag demonterade förgasaren :kocko )
 
weeeiii skrev:
hur det får plats... om du har en NSR så förstår du hur det ser ut, får inte plats med öppet luftfilter, den tar i ramen! lr nåt...kollade upp d en gång, (tyvär så hade jag inga planeringar på ett kn filter när jag demonterade förgasaren :kocko )

Vilken attityd, uppenbarligen har ju inte jag NSR eller hur :kocko
men det går ju alltid att modifiera, det finns ju konfilter som är lite avlångare istället för runt konade
 
ja va o körde idag eftermidag. körde bakom en liten ford fiesta som försökte dra iväg från röd ljus, så klart så skulle han inte komma undan så ja drog gasen i botten, så far de iväg utav helvete!!! men när jag kommer upp i 120 och har 5:an på @10 500rpm så märker jag att den inte vill acc längre ??
så ja vxl till 6:an, ingen skillnad, går inte snabbare än 125 :confused:
blir lite paff av att en fiesta kom undan :(
ändå har jag ett jollymoto rör(gamla ägaren köpte). så har kommit fram till att den är strypt i insuget, så nästa vecka ska den åt helvete! och på med KN filter, håppas på lite bättre tophastighet :banana :banana
 
weeeiii skrev:
ja va o körde idag eftermidag. körde bakom en liten ford fiesta som försökte dra iväg från röd ljus, så klart så skulle han inte komma undan så ja drog gasen i botten, så far de iväg utav helvete!!! men när jag kommer upp i 120 och har 5:an på @10 500rpm så märker jag att den inte vill acc längre ??
så ja vxl till 6:an, ingen skillnad, går inte snabbare än 125 :confused:
blir lite paff av att en fiesta kom undan :(
ändå har jag ett jollymoto rör(gamla ägaren köpte). så har kommit fram till att den är strypt i insuget, så nästa vecka ska den åt helvete! och på med KN filter, håppas på lite bättre tophastighet :banana :banana

Ta bort den imorgon? ganska lätt gjort eller?
 
Vanish skrev:
Ta bort den imorgon? ganska lätt gjort eller?

joo, d e ganska lätt, luftburken måste bort, plattan med "servo" ska bort o förgasaren....inte svårare än så! orkar inte börga mekka med den innan ja fått huvudmunstycken o kn filter, tar d samtidigt...

ser ut som om jag får ta bort luftburken o mäta själv. ingen som har KN filter lr liknande på sin NSR ??
 
cRoC skrev:
Hm orginalburken borde ju vara större än ett KN-filter?

detta skrevs av Larco i en annan tråd "Jupp, jag hade öppet luftfilter på och var tvungen att dra en alu.slang då det inte fick plats direkt på förgasaren."

nu ni kanske förstår att den inte får plats....
burken är mycket hög, men inte alls lång... lr nåt sånt. :confused:
 
weeeiii skrev:
detta skrevs av Larco i en annan tråd "Jupp, jag hade öppet luftfilter på och var tvungen att dra en alu.slang då det inte fick plats direkt på förgasaren."

nu ni kanske förstår att den inte får plats....
burken är mycket hög, men inte alls lång... lr nåt sånt. :confused:

Jag vet ju inte hur det ser ut på den nyare modellen men på min så sitter bakre stötdämparfästet precis bakom förgasaren, på orginalluftburken går det ett gummirör snett uppåt. Kolla bilden så fattar du.
 

Bifogat

  • Bild 6.jpg
    Bild 6.jpg
    118.9 KB · Visningar: 71
Larco skrev:
Jag vet ju inte hur det ser ut på den nyare modellen men på min så sitter bakre stötdämparfästet precis bakom förgasaren, på orginalluftburken går det ett gummirör snett uppåt. Kolla bilden så fattar du.

mm, tror att min är ganska lik, de va därför ja fråga...
tror inte att de får plats med ett filter om man inte använder T.ex ett 90 graders vinkel rör, lr ?
 
weeeiii skrev:
mm, tror att min är ganska lik, de va därför ja fråga...
tror inte att de får plats med ett filter om man inte använder T.ex ett 90 graders vinkel rör, lr ?

du kan ju bara ínförskaffa en gummislang i rätt diam. och montera emellan, då kan du ju vinkla och vända det som du vill ha det :D
 
Om det nu är så jävla trångt så är det väl bara att ta en bit strumpbyxa och en slangklämma runt förgasaren. Riktiga filter är för töntar :tungan
 
Larco skrev:
Jag vet ju inte hur det ser ut på den nyare modellen men på min så sitter bakre stötdämparfästet precis bakom förgasaren, på orginalluftburken går det ett gummirör snett uppåt. Kolla bilden så fattar du.

istället för att dra onödiga gummislangar och hålla på och mekka så göt så att du tar bort toppen på luftburken och sen skaffar du ett k&n-filter som passar i innerdiametern i luftslangen i luftburken, så att du kör med luftburka fast utan det stora filtret och aluminiungrejen, sen är det bara till att gasa, vi gjorde så på en polares 89:a, gick som ett skott!!!
 
hbg_speedster skrev:
istället för att dra onödiga gummislangar och hålla på och mekka så göt så att du tar bort toppen på luftburken och sen skaffar du ett k&n-filter som passar i innerdiametern i luftslangen i luftburken, så att du kör med luftburka fast utan det stora filtret och aluminiungrejen, sen är det bara till att gasa, vi gjorde så på en polares 89:a, gick som ett skott!!!


ja eller bara ta bort locket och sen tejpa fast org. filtret, så har du en "modifierad" luftbox i stället, ger typ samma ljud och mer luft än orginal...
 
tack för alla svaren, de verkar vettigt, men ja tror att jag skaffar mig en gummislang, kostar inte många Kr. och en K&N filter...

undra bara hur alla ni som har KN filter på era NSR har fixat till d... (rör, slang, etc.)
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top