flugan
Vem vet
Jag har ett KN-filter i nu. Ska det tas bort eller sitta kvar?
Hade KN-filter till min VW Corrado å det blev fan inte annat än problem....jo förresten, det blev fett insugsljud när man gasade fullt.
Ibland oljade jag in för mycket å då kom det olja i tomgångsapparaturen å luftmängdsmätaren => tog en månad innan bilen var sig själv igen.
När filtret var LITE skitig/dammigt sög det åt sig fukt som en papperstrasa => luftmängdsmätaren drog in fukt å bilen hoppade som en groda.
En cylinder började läcka bensin neråt i oljesumpen och motorolja uppåt i tändrummet => bilen käkade tändstift till frukost (sotade igen), ustpädd motorolja som började sippra igenom packningarna och sotad EGR ventil. Misstänker starkt att filtret släppte in för mycket smuts.
Som ni förstår e jag ngt nervös för "high-flow filters".
Så frågan igen. Behålla eller stoppa dit ngt annat
Hade KN-filter till min VW Corrado å det blev fan inte annat än problem....jo förresten, det blev fett insugsljud när man gasade fullt.
Ibland oljade jag in för mycket å då kom det olja i tomgångsapparaturen å luftmängdsmätaren => tog en månad innan bilen var sig själv igen.
När filtret var LITE skitig/dammigt sög det åt sig fukt som en papperstrasa => luftmängdsmätaren drog in fukt å bilen hoppade som en groda.
En cylinder började läcka bensin neråt i oljesumpen och motorolja uppåt i tändrummet => bilen käkade tändstift till frukost (sotade igen), ustpädd motorolja som började sippra igenom packningarna och sotad EGR ventil. Misstänker starkt att filtret släppte in för mycket smuts.
Som ni förstår e jag ngt nervös för "high-flow filters".
Så frågan igen. Behålla eller stoppa dit ngt annat