KN filter till tzr!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Tja!
Håller på och moddar om hela hojen här nu i vinter :tummenupp
Har ändå av tanken och allt på min tzr så jag funderar på att passa på att byta luftfilter!

Vad tjänar man på att byta till kn-filter och var finns det att få tag på till en tzr? Dessutom så får man väl lite annorlunda ljud... hur låter det?

ha det!
_____________
ät lingon
 
matte_mannen skrev:
Tja!
Håller på och moddar om hela hojen här nu i vinter :tummenupp
Har ändå av tanken och allt på min tzr så jag funderar på att passa på att byta luftfilter!

Vad tjänar man på att byta till kn-filter och var finns det att få tag på till en tzr? Dessutom så får man väl lite annorlunda ljud... hur låter det?

ha det!
_____________
ät lingon
undrar jag me... men om man byter till ett kn-filter måsta man inte ändra nått på föragasaren?...man kan väll inte bara byta?... då är det väll risk att den 4taktar eller går orent eller?... menar ju, den får ju mer luft och då räcker inte bränslet till för att få en bra bränsle-luft blandning?...aja svamlar jag bara strunt eller? är sugen på ett kn-filter jag me....
 
Ja du svamlar he he :D
Den kommer att gå alldeles för snålt om du inte byter upp dig i framförallt huvudmunstycke......
Vet inte vilken storlek du ska ha.....prova dig fram och se hur den går och läs av stiftet för att få en perfekt blandning, gyllenbrunt ska det vara.

Eventuellt kan du behöva byta lågfartsmunstycke med för att den ska svara bra på lägre varv om det inte räcker med justering av luftskruven. ;)
 
Last edited:
ingen ide att byta filter utan att bestycka om, då går det bara sämre...
men fyfan va ball det låter! :yoparty
 
KN-filter ger i princip ingen effekt, men ett riktigt gött ljud :) Jag köpte på Beviks i Linköping, 160kr eller 400kr kostar dem här. (Fick 400krs-filtret för 160 :D) Javisst måste man bestycka om förgasaren. Bara att testa sig fram. Börja med 230, och gå ner i munstycke.
 
Varför köpa dyra exklusiva KN-filter till en 125:a?! det ger ingen effekt ändå.. köp ett billigare alternativ.. sålänge det är koniskt så ger det samma effekt (Låter coolare!) Jag satte ett silver high-flow filter på min hoj utan att bestycka om.. gick som skit, men lät gött som faaaaan :yoparty
 
Gör det? Skillnaden är ju att i en luftburk är det ett pyttlitet hål som den suger luft ifrån.
 
Nisse Järnet skrev:
Inte alls säkert att du måste bestycka om! Men troligtvis.

hmmm... vad händer om man inte bestyckar om? tappar man massa effekt då eller? :(
På vliket sätt blir ljudet annorlunda? Hört att det låter lite mer så 125 cross men man vill ju inet ha crossljud på en landsvägshoj eller :confused:
 
Om du inte bestyckar om tappar den effekt, och det sliter på motorn. Nja som en cross låter det knappast, men det låter bättre, vassare.
 
matte_mannen skrev:
hmmm... vad händer om man inte bestyckar om? tappar man massa effekt då eller? :(
På vliket sätt blir ljudet annorlunda? Hört att det låter lite mer så 125 cross men man vill ju inet ha crossljud på en landsvägshoj eller :confused:
Om du inte bestyckar föggen så (som du troligtvis måste) så kommer hojjen gå snålt, blir för varm och sedan nypa! Då är det ny kolv o shit som gäller! Sen så höjjer du inte effekten om du bara "öppnar" lufrtillförseln! Det som händer är att den kommer vilja varva mer.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top