Knäskydd

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Behöver tips om knäskydd som ger FULLT skydd. De jag har nu är AP:s ledade variant. Bra skydd, men en öppning öppnar sig på ovansidan av knät och gör det fullt åtkommligt för spännande saker som vill göra illa knät (styren är en favorit).

FreddaAbborre skrev:
Behöver tips om knäskydd som ger FULLT skydd. De jag har nu är AP:s ledade variant. Bra skydd, men en öppning öppnar sig på ovansidan av knät och gör det fullt åtkommligt för spännande saker som vill göra illa knät (styren är en favorit).

Kolla in EVS-sortiment. Dom har (vad jag vet) två ledade varianter, den ena lite bättre än den andra.

http://www.racingshopimport.se/x.php

Asterisk Cell. Jag beställde en uppsättning direkt från deras webbsidor (i USA). Kostar dock en rejäl slant (ca 4-5 tusen). Närmare ortopediska skydd än så kommer man inte och dessutom med bra skydd för knäskål, knäsidor osv. Jag körde också med AP tidigare, men de gick inte att få in under ett skinnställ.

FreddaAbborre skrev:

Jag kör med Fox ledade variant.

Bifogat

• 08001-064.jpg
    08001-064.jpg
    10.7 KB · Visningar: 182
Emmi skrev:
Jag kör med Fox ledade variant.

Kör också med den modellen från FOX. Enda negativa är att när man böjer knät så sticker "knäskålsskyddet" ut en del och gör att det stramar mot byxbenen.

Det bästa är att dom fixar knäskydd åt dig på ortopeden dom e riktigt bra och fixade just åt dig. Men då måste du ha en remiss på knäskydd och det är lite svårt att få måste i princip redan skadat knäet för att få men då har du bästa skyddet. Annars är det EVS eller Asterix som är ledande på det. De dyrare modellerna är lite exklusivare än de billiga. Vilket man vill ha får man prova sig till de sitter lite annorlunda

4-5 lök för ett par knäskydd är lite i överkant för mig.

Hur är de där foxskydden? Har de "helt" skydd? Så de inte blottar nåt av knät när man böjer det?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show