Knäskydd vid stuntkörning?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Hittade ett par knäskydd på nätet. Tänkte om de kanske är ivägen eller om det känns bra när man stuntar. Någon som använder knäskydd?

Bifogat

• 34311-2630937.jpg
    34311-2630937.jpg
    73.6 KB · Visningar: 159
själv kan jag inte köra en meter utan knäskydd. sliter upp stora sår under knäskålarna och eftersom mina ben är en mil långa så slår jag ofta knäna i tanken.

Ska själv köpa nya knäskydd i år men har inte hittat några som är vettiga. har haft ett par billiga jävlar med kardborreknäppning men antingen så släpper knäppningen eller så flyttar sig skydden

just det. förstärk din bakram för he***e om du inte vill landa på knäna:D

Last edited:
Hade sånna skydd när jag körde enduro, tyckte att dom var klumpiga, kändes väldigt stora att ha på sig. Andvände aldrig mina så länge så att jag vet om kardborren var av sjysst kvalité, men dom hade en tendens till att skava iallafall.
Några skydd som jag tycker e bra är dainese nätbyxor som har inbygda knäskydd och även skydd för höfterna. Sitter bra, skaver inte, blir inte så varma som alpine knäskydd heller.

Hade sånna skydd när jag körde enduro, tyckte att dom var klumpiga, kändes väldigt stora att ha på sig. Andvände aldrig mina så länge så att jag vet om kardborren var av sjysst kvalité, men dom hade en tendens till att skava iallafall.
Några skydd som jag tycker e bra är dainese nätbyxor som har inbygda knäskydd och även skydd för höfterna. Sitter bra, skaver inte, blir inte så varma som alpine knäskydd heller.

Återförsäljare?

Köpte mina begagnade så jag vet inte, men kolla med återförsäljare som säljer dainese så borde det inte vara så svårt att hitta:tummenupp

Jag kör med fox knäskyd. ingen aning vad modellen heter. Kostade runt 500:- och ser ut som rejäla skateboard knäskydd. tycker dom fungerar bra.

Köpte ett par byxor nu i veckan med lösa skydd i. Finns fickor som man sätter dem i. De känns väldigt bra faktiskt. Handlade dem på MC-guiden i Vetlanda.

Köpte ett par byxor nu i veckan med lösa skydd i. Finns fickor som man sätter dem i. De känns väldigt bra faktiskt. Handlade dem på MC-guiden i Vetlanda.

Jag hade likadana tidigare men har bytt mot mindre som inte är ledade mellan knä och smalben mycket mera känsla när dom inte är så stora. Syns knappt heller då man har jeans men skyddar lika bra. Har naturligtvis tappat mig själv från hojen och testat dem

Sitter dom verkligen på plats om man kultar då? Skydd som inte sitter "på" kroppen känns lite luriga, men det är min personliga åsikt! :)

Sitter dom verkligen på plats om man kultar då? Skydd som inte sitter "på" kroppen känns lite luriga, men det är min personliga åsikt! :)

Känns som de sitter väldigt bra. Det är skålade skydd som följer "runt" knäet på sidorna också. Tror att det ska funka men jag meddelar när jag klotat!!!

Nu gör jag väl bort mig (full) men Jag gillar flipflops med shorts ich linne.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti