Explorer58
Ny medlem
Är det lättare att göra knäskrap i en kurva om man kör fort eller långsamt? I hög fart blir kurvan vidare och i låg fart blir kurvan snävare, men vilket är enklast eller minst riskabelt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Själv lärde jag mig knäskrapa i 270-graderstunneln som går ner från Statoil i HammarbyFotokurvan är lättare än Fredells-rondellen![]()
Precis, å efter ett tag så skrapar man mindre å mindre, i takt med att det går fortare å man vet nerlägget utan att känna efter. Beror nog lite på hojen också, jag upplevde att jag skrapade mindre med R1'an än med Gixxern.Det e "enna" en svår fråga som göteborgarn sa. Jag föreställer mig att det borde vara lättare i en långsam kurva. I snabba kurvor skrapar jag själv nästan aldrig i. Men smaken är ju som baken.
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.Tänk bara på att ha fötterna rätt så att inte dom tar i marken först för det kan orsaka att du i värsta fall kraschar eller får jäkligt ont om fötterna viker sig under fotpinnen.
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.
De kanske får ut benen längre?
Lättare att skrapa med tårna på pinnen i min mening, men det kanske är individuellt.
De kanske får ut benen längre?
Lättare att skrapa med tårna på pinnen i min mening, men det kanske är individuellt.
Jag måste ha tårna nära fotpinnen annars skrapar tårna först i....stora fötter orginal fotpinnar![]()
Jag måste ha tårna nära fotpinnen annars skrapar tårna först i....stora fötter orginal fotpinnar![]()
Ja, det är oroväckande många, på alla typer av hojar, som hänger fast fötterna i klackarna på fotpinnarna. Varför? Det blir obekvämt, man har ingen känsla för vad hojen gör, svårare att flytta sig på hojen och man blir stelare i kroppen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |