Knäskrap i 157km/h...

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
....på krokig 70 väg... :rock

jajaja, jag veeet inte köra så på allmän väg... Men vaf-n gör man när man inte kan åka bana när o hur som helst!? Kanske gått fortare med skrap nångång men har aldrig vågat kolla till på mätarn förut. Trodde fan inte det gick SÅ fort... :eek: Snabbare knäskrap ska det bli, men då på bana...lovar... :crash

Vet att man kanske borde säga FY FY!!!! Men jag måste erkänna FAN va ballt! :bow Har inte lyckats brotta ner farsans V-MAX än men jag övar för fullt! dock inte i 157 blås

Grabben (faderligt/överlägset tonfall)!

Genom de snabbaste böjarna på Nürburgring (där Nikki Lauda kraschade) är farten runt 220 - om man har tillräckligt med hår på bröstet. Och har man hår även på ryggen (som jag) skrapar man knät i marken. Då gäller det att hålla tungan rätt i mun!

:fakta :cool:

Nyteknik skrev:

Genom de snabbaste böjarna på Nürburgring (där Nikki Lauda kraschade) är farten runt 220 - om man har tillräckligt med hår på bröstet. Och har man hår även på ryggen (som jag) skrapar man knät i marken. Då gäller det att hålla tungan rätt i mun!

Jag fattar varför du inte har hår på knäna IAF. :eek:

Penguin skrev:
Det där vill vi ha bildbevis på! :D

Litar du inte på mig? Även jag blev förvånad när jag såg hur fort det faktiskt gick. Förklaringen är kurvornas stora radie. Men det håriga består eftersom stålräcken möter den som fortsätter i tangentens riktning. :fakta

Last edited:
Nyteknik skrev:

Ok, du vann... Men du fuskade och körde på bana! :7peta :)

Svar till : varför just 157?... Hmm gissning är väl en digital hastighetsmätare.
Ute i trafiken så e väl 157 ok,, lite beroende på,,men på kinnekulle, den lilla vänstern efter startrakan, Där kan d nog bli båda 180-190 när vänstern träffar backen. Eller har ja fel,,,,,

Böjen efter rakan nyper mer än vad man räknar med när man bara står och tittar.. Många som åkt av där... Jag t.ex ;)

HAYABUSAHENKE skrev:
lite beroende på,,men på kinnekulle, den lilla vänstern efter startrakan, Där kan d nog bli båda 180-190 när vänstern träffar backen. Eller har ja fel,,,,,

Suomalainen skrev:
....på krokig 70 väg... :rock

jajaja, jag veeet inte köra så på allmän väg... Men vaf-n gör man när man inte kan åka bana när o hur som helst!? Kanske gått fortare med skrap nångång men har aldrig vågat kolla till på mätarn förut. Trodde fan inte det gick SÅ fort... :eek: Snabbare knäskrap ska det bli, men då på bana...lovar... :crash

Prova i 165 om du vågar! Jag tror inte du vågar! :crash

Bj.O.rn skrev:
Nürnburgring är mer landsväg än bana..

/B

Njaaaa?? Aldrig vart där så jag vet inte hur den ser ut. Där slipper man iaf bry sig om mötande trafik (som genar), och allt skit som kan ligga på vanliga vägar med löv, grenar och inte minst alla bönder som åker runt och spiller skit överallt nu! :eek:

Re: Re: Knäskrap i 157km/h...

Lokke skrev:
Prova i 165 om du vågar! Jag tror inte du vågar! :crash

jooodå! :cool: Men det går nog inte på den vägen jag körde på nu, då sitter man i en tall rätt snabbt... Bara man hittar en bra väg så ska nog det inte va nåra probs!! Måste prova kinnekulle nästa säsong, någon mumla om 180-190 med knäskrap där i någon kurva...det måste kännas bra härligt!! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman