Knäskrap el inte!!!

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
När man körde sporthoj förr så hade man ju alltid skinnställ och fick i knät lite här o var,
Men nu kör ja motard o har crossbrallor, glömmer hela tiden att ja inte har några knäpuckar,,,
Va så jäkla nära igår på o dra ner knät i en lång go vä kurva, tur att man kom på sig själv i sista sekund :3freak .

Nån som gjort ett knäskrap utan puck??? :confused:

du ska ha foten ute inte knäet

Knäskrap utan puck=håll i byxan

AleX skrev:
du ska ha foten ute inte knäet

Knäskrap utan puck=håll i byxan

:D Har allt ute foten vid hjulet, bara de när man ligger ner som f*n kommer dom gamla knäreflexerna in :gnissla får nog vänja mig lite kanske, Vill ju inte ha hål(l) i byxan

Ronnie skrev:
När man körde sporthoj förr så hade man ju alltid skinnställ och fick i knät lite här o var,
Men nu kör ja motard o har crossbrallor, glömmer hela tiden att ja inte har några knäpuckar,,,
Va så jäkla nära igår på o dra ner knät i en lång go vä kurva, tur att man kom på sig själv i sista sekund :3freak .

Nån som gjort ett knäskrap utan puck??? :confused:

Bono här på SH som har en KTM kanske kan ge dig nga goda råd.....själv tränar han medvetet knäskrap i en miniminirondell (dock ej den på bilden). Han köpte ett skinnställ med puckar då han skrapade så mycket.

Bild 1, rondell i Hjo
Bild 2 Kinnekulle förra året.

Bifogat

• Scratch.JPG
    Scratch.JPG
    5.5 KB · Visningar: 719
  • SFT.JPG
    SFT.JPG
    82.2 KB · Visningar: 287
Last edited:
Jag knäskrapade utan puck, första gången jag körde bana.
Då hade jag skinställ med skinlappar på karborren där pucken skulle sitta.

Men då blev jag så glad över knäskrapen att jag inte brydde mig om att det blev hål i skinlapparna.

Så jag fortsatte med det hela dagen.

Eskilsson skrev:
Jag knäskrapade utan puck, första gången jag körde bana.
Då hade jag skinställ med skinlappar på karborren där pucken skulle sitta.

Men då blev jag så glad över knäskrapet att jag inte brydde mig om att det blev hål i skinlapparna.

varför undrade du?

Aj gjorde inte de ont,,

2fast4hjo skrev:
Bono här på SH som har en KTM kanske kan ge dig nga goda råd.....själv tränar han medvetet knäskrap i en miniminirondell. Han köpte ett skinnställ med puckar då han skrapade så mycket.

Läckert, får nog börja köra i skinnstället på motarden,,,

UrbanTiger skrev:
Men hallå... det gör inte ont att skrapa lite skinnbyxa.
Sätt på kardborre på crossbrallorna och häng dit puckar istället.

ofan där sa du nått, aldrig sett cross brallor med puckar,,
Vore :tummenupp o ha :D

red_ninja skrev:
tjo, vilken kurva var det???? //p

körde igår, öresjövägen till uddevalla (åkte o yrade runt bara) sen uddevalla gamla vägen hem,, va nån på fart till stora vägen tror ja,,

Annars e de ju enklast o få knäskrap i typ vilken rondell som helst ( iallafall med sporthoj läs R6a ), Ska finnas någon go kurva utåt lysekil där polaren skrapade knä med motarden annars,,,

Ronnie skrev:
körde igår, öresjövägen till uddevalla (åkte o yrade runt bara) sen uddevalla gamla vägen hem,, va nån på fart till stora vägen tror ja,,

Annars e de ju enklast o få knäskrap i typ vilken rondell som helst ( iallafall med sporthoj läs R6a ), Ska finnas någon go kurva utåt lysekil där polaren skrapade knä med motarden annars,,,

ok, nån påfart till den nya motorvägen, ja det finns ju några såna: ):) :)
ja rondeller är min favvo (kolla min avatar) hehe, rondellen, 44/47-42 alltså den första efter Stallbackarondellen, helt kanon, den lutar dessutom rätt haha

första kurvan efter färjeläget upp till stora vägen är rätt skön o trycka ner maskinen på! Är nog den han skrapade på!

red_ninja skrev:
ok, nån påfart till den nya motorvägen, ja det finns ju några såna: ):) :)
ja rondeller är min favvo (kolla min avatar) hehe, rondellen, 44/47-42 alltså den första efter Stallbackarondellen, helt kanon, den lutar dessutom rätt haha

första kurvan efter färjeläget upp till stora vägen är rätt skön o trycka ner maskinen på! Är nog den han skrapade på!

Rondeller :yoparty Asså den efter stallbacka e go? den har ja missat,, lekte mycket i statoil mågs rondell i lågfart, även näl rondellen, 45 vid kyrkogården, o mitt första knäskrap hände i shelltapp mot åsaka helt omedvetet,, blev helt paff men hade ju märket som bevis :tomten

Ronnie skrev:
Rondeller :yoparty Asså den efter stallbacka e go? den har ja missat,, lekte mycket i statoil mågs rondell i lågfart, även näl rondellen, 45 vid kyrkogården, o mitt första knäskrap hände i shelltapp mot åsaka helt omedvetet,, blev helt paff men hade ju märket som bevis :tomten

Rondellskrapare sliter bara på vänsterpuck! :D Det blir billigare så då man bara behöver köpa en ny puck åt gången :rofl :hihi

Ronnie skrev:
Läckert, får nog börja köra i skinnstället på motarden,,,

Det borde du ändå om du är rädd om kroppen. Det blir inte skönare att glida på asfalten i ett par cross brallor bara för du kör motard och inte sporthoj.

btw, lägger du ner tillräckligt ska du inte ens kunna ha foten kvar på fotpinnen! :)

Ronnie skrev:

haha, mågrondellen vågar ja nog inte lägga ner nåt, går ju fan inte sno runt med en stor 9oo där hehe, näl har lite dålig beläggning så den hoppar jag, däremot den lilla rondellen (oxo den efter stallbacka) mellan stallbackarondellen och flygplatsen går att trixa lite i, shell i brunnered (numera bilisten) har ja hasat i lite, nohabrondellen tryckte jag ner lite förra säsongen men nu är det bara en massa grus o skit där, annars har vi ju rondellernas mecka, nämligen Lidköping, 4-5 rondeller på rad att leka i, stora är dom oxo så man kan lugnt gå med 4;ns växel, helt underbart!!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park