Knäskrap är svårare nu??

FrOnDa

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
CBR1000RR
Jag har kört sporthoj i några år och knäpuckarna har fått äta skit emellanåt :banana . Sista hojen innan bytet var en 929 fireblade och vi skrapade tillsammans då och då.. När jag bytte upp mig förra månaden till en CBR1000RR tyckte jag att jag man satt lite högre men reflekterade inte mer över det. Förra veckan så kom jag att tänka på att mitt nya skinn med tillhörande puckar är helt orörda och gav mig ut för att ändra på detta. Jag jagade helt enkelt skrap i kurvor, rondeller mm, utan att nå resultat. Min polare som var med hävdar att det bara saknades ngn cm men jag lyckades inte komma ner. Kan detta bero på att den nya hojen är högre?

Finns det någon med liknande erfarenheter??

Destruktiva svar i stil med att jag är feg, kör dåligt, skall våga lägga mer undanbedes, jag vet att jag inte är ngn rossi, men även att jag inte är helt talanglös :tungan

Konstruktiva svar i stil med att jag (du) inte har några problem med din 1000rr eller tips på knäförlängare mm mottages gärna :)

Tips.

Åk på en bankörning så är det klart..

Gata Grus Bilar Träd Stolpar Diken m.m. farligt

FrOnDa skrev:

Samma här...
Med min gamla 919 blev det typ 10 skrap på en vända på bulten.
Idag 8 år senare (söte tid vad tiden går) blir det 0 skrap på bulten med 954:an.

Jag tror att vi blivit bättre på att köra och väljer ett bättre spår!

/Fredde

Högre och bättre markfrigång gör det givetvis lite svårare, men som sagt en dag på bana så är det klart..

Kom upp till Rörken nästa måndag så har du garanterat mindre kvar av puckarna när du åker hem :)
(Kolla Uppsala RoadRunners forum här på SH för mer info)

IMG_0465.jpg

Du har blivit lurad och fått en retard-modell med osynliga stödhjul :7peta

FrOnDa skrev:
2232918 Jag har kört sporthoj i några år och knäpuckarna har fått äta skit emellanåt :banana . Sista hojen innan bytet var en 929 fireblade och vi skrapade tillsammans då och då.. När jag bytte upp mig förra månaden till en CBR1000RR tyckte jag att jag man satt lite högre men reflekterade inte mer över det. Förra veckan så kom jag att tänka på att mitt nya skinn med tillhörande puckar är helt orörda och gav mig ut för att ändra på detta. Jag jagade helt enkelt skrap i kurvor, rondeller mm, utan att nå resultat. Min polare som var med hävdar att det bara saknades ngn cm men jag lyckades inte komma ner. Kan detta bero på att den nya hojen är högre?

Destruktiva svar i stil med att jag är feg, kör dåligt, skall våga lägga mer undanbedes, jag vet att jag inte är ngn rossi, men även att jag inte är helt talanglös :tungan

Konstruktiva svar i stil med att jag (du) inte har några problem med din 1000rr eller tips på knäförlängare mm mottages gärna :)
Halloj!
Jag fick ut min rr 25:e april i år och kom till samma slutsats. Men efter att ha kört ett tag inser jag att jag helt enkelt inte vart van vid en så snabbsvängd hoj förut= jag har helt enkelt kört för långsamt :( Efter denn slutsats var det bara att helt enkelt köra fortare än jag var van vid i kurvorna och vips så åkte knät i :banana Summa sumarum är det nog bara att köra fortare.
P.S Har upptäckt att hojen är perfekt för högfartsstoppisar :D Lycka till

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back