Knäpuckar är bra att ha

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Som nybliven mc-förare så är jag orutinerad. Så när regnet började vräka ner så tappade jag focus, och bommade att titta dit jag skulle. Resultatet blev (som den erfarne föraren vet) att i en tvär kurva hamnade jag i vägräcket. Hojen och jag gick som på räls längs räcket.

När jag efteråt gick igenom vilka skador min skyddsutrustning fått, upptäckte jag att min hårda knäpuck på ytterbenet har rejäla skrapmärken både i över och underkant. Vågar inte tänka på vad kunde ha hänt med mitt knä, om jag inte hade haft bra skinnbrallor (Lindstrands Cuda). :)

Sensmoral: Även om man inte åker bana med knäskrap, så kan ett par knäpuckar vara jättebra att ha. :tummenupp

Fifan.
Det låter som du kom RIKTIGT lindrigt undan där du...

Spelar ingen roll hur det gick till, huvudsaken är att puckarna är skrapade! (det är, som alla vet, så man ser om en förare kör bra) :yoparty

:näsblod

Knäpuckar behövs alltid! :fakta

Till exempel på smc-kursens teorilektion:
muslim-prayer-420x0.jpg

:hej

/e

Knee sliders saves lives!!

Åh herrejävlar vad tråkigt sporthoj.com har blivit, det är helt sjukt! Kollar bara på trådstartarens bild så ser jag att han kör på bana med en gul reflexväst med lika mkt lutning som jag har när jag åker ut från mitt garage och det är hårdrock enligt er. Sen att alla ni som gått smc kurserna höjer er själva och instruktörerna till skyarna gör mig spyfärdig.

Givetvis är smc kurserna och bankörning det enda säkra sättet för er att köra av er lite, men att tuffa runt i lite högre tempo än på gatan och kalla det för lärorikt är skrattretande.

Jag saknar de gamla goda tiderna där folk verkligen körde hoj och sket i det fyrkantiga svenssonlivet som nu har tagit över sporthoj.com.

Jag loggar ut nu och ska aldrig mer skriva på sporthoj.com för det är så otroligt deprimerande att logga in här varje gång.

Last edited:
Bra att du klarade dig så pass lindrigt undan.

Åh herrejävlar vad tråkigt sporthoj.com har blivit, det är helt sjukt! Kollar bara på trådstartarens bild så ser jag att han kör på bana med en gul reflexväst med lika mkt lutning som jag har när jag åker ut från mitt garage...

*asgarv* :rofl

Åh herrejävlar vad tråkigt sporthoj.com har blivit, det är helt sjukt! Kollar bara på trådstartarens bild så ser jag att han kör på bana med en gul reflexväst med lika mkt lutning som jag har när jag åker ut från mitt garage och det är hårdrock enligt er. Sen att alla ni som gått smc kurserna höjer er själva och instruktörerna till skyarna gör mig spyfärdig.

Givetvis är smc kurserna och bankörning det enda säkra sättet för er att köra av er lite, men att tuffa runt i lite högre tempo än på gatan och kalla det för lärorikt är skrattretande.

Jag saknar de gamla goda tiderna där folk verkligen körde hoj och sket i det fyrkantiga svenssonlivet som nu har tagit över sporthoj.com.

Jag loggar ut nu och ska aldrig mer skriva på sporthoj.com för det är så otroligt deprimerande att logga in här varje gång.

Gått en kurs precis och fått stukat ego? :hihi Det blir lätt så om man sitter på en fräsig hoj och blir varvad på yttern av någon bmwfarbror... ;)

Kollar bara på trådstartarens bild så ser jag att han kör på bana med en gul reflexväst med lika mkt lutning som jag har när jag åker ut från mitt garage

Info: TS är inte en han! Det är en medelålders chey. :tuttar

Foto togs visserligen på Knixkurs, därav västen, INNAN jag tagit körkortet. :D Jag valde inte när fotografen skulle trycka av, så hon gjorde det inte när jag skrapade fotpinnen i banan. Jo, jag har faktiskt gjort det. :fakta Även om det är svårt att tro. Ena 'offerpinnen' helt bortkörd, den andra skrapad. Fått tillsägelse av SMC-intruktör att att ersätta förlorad. :)

Ja. jag är ju inte 'hårdrock' som du, men jag tycker inte att det är så dåligt jobbat av en medelålders tant! :lol
Hårdrock = DU hänger med mig på full galopp över en stubbåker! :rock Fixar du det, då ska du få min respekt. :Bugar

Edit: den här killen har min respekt: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?164166-Idag-%E4r-jag-f%F6rbannad-d%E4rf%F6r-att&p=5604640&viewfull=1#post5604640

Last edited:

Foto togs visserligen på Knixkurs, därav västen, INNAN jag tagit körkortet. :D Jag valde inte när fotografen skulle trycka av, så hon gjorde det inte när jag skrapade fotpinnen i banan. Jo, jag har faktiskt gjort det. :fakta Även om det är svårt att tro. Ena 'offerpinnen' helt bortkörd, den andra skrapad. Fått tillsägelse av SMC-intruktör att att ersätta förlorad. :)

Ja. jag är ju inte 'hårdrock' som du, men jag tycker inte att det är så dåligt jobbat av en medelålders tant! :lol
Hårdrock = DU hänger med mig på full galopp över en stubbåker! :rock Fixar du det, då ska du få min respekt. :Bugar

Sedan är väl dessutom TS inte sådär slaviskt bunden av hastighetsbegränsning heller vad jag har förstått? :D

Sedan är väl dessutom TS inte sådär slaviskt bunden av hastighetsbegränsning heller vad jag har förstått? :D

TS anpassar (normalt) hastigheten efter omständigheterna. Vad som är 'rätt' fart på en fin väg i glesbyggden kan man ju filosofera om. :) Annars är jag väldigt mycket av åsikten: 'vad som händer på hojen, stannar på hojen'.

Att titta på fel sak, var helt enkelt superklantigt. Finns inga ursäkter. :huvet

Fan vad synd att sporthoj.com går miste om en sån outlaw, ha så kul på gnällhoj.nu då!

Tack för ett totalt meningslöst inlägg och tack för att du inte kommer skriva några fler.

Fifan.
Det låter som du kom RIKTIGT lindrigt undan där du...

Bra att du klarade dig så pass lindrigt undan.

Tur att det gick såpass bra!!

Det tycker jag med! :) Jag kom undan med ett par knäckta revben och en massa blåmärken. Hojen står på verkstad. Där räcket tog slut var det ett djupt dike. :( Det var ett elände att få upp den på vägen igen, trots att vi var två stycken. Hojen var körbar, så färden hem blev 'intressant'. 5 mil på en sporthoj och bara buk-andning. :brinnerup

Hmm...vad du än nu "tatt" för något så skulle jag gärna vilja veta både vad det är och vart du fått tag på det! Skulle också vilja testa att vara så frikopplad från verkligheten någon gång...kemisk verklighetsförvrängning...någon?

Blivit omkörd & frånkörd av ngn nyligen...:rolleyes:

Spelar ingen roll hur det gick till, huvudsaken är att puckarna är skrapade! (det är, som alla vet, så man ser om en förare kör bra) :yoparty

Öh ba!

Att skrapa puckarna mot räcket måste väl ändå anses vara ohyggligt mycket mer hårdrock än att använda dem till att polera asfalten!? :rock

O så finns det medlemmar (Läs; H4:a här ovan!!!) som påstår att svenssonsåkarna tagit över och slemmat ner forumet?! Visserligen har inte TS balls av steel men det verkar ju handla om :tuttar av betong!!!

E du en sån däringa outlaw:crash:glömdet

Jag har alltid haft uppfattningen att du är i ungefär samma ålder som jag så när du beskrev dig som medelålders tant så kände jag mig helt plötsligt väldigt gammal.:gråta

Skönt att det gick så bra som det gjorde. Hur känns det nu efteråt, kommer du att vara lite rädd och försiktig nästa gång du kör? Jag har inte gjort något allvarligare än att köra omkull när jag gjorde en vändning på högfarten när jag övningskörde, men jag kan tänka mig att jag skulle känna mig lite rädd första gången efter något sådant här.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra