Knäpuck, dubbel tjocklek/regnpuck?

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Som det står i rubriken, tjockare knäpuckar....var hittar man det snabbt och lätt?

Tycker jag letat runt men hittar inte:va
Jag har kollat Wiz Racing och deras Trakpux, men tror inte det hinner komma hem i tid.
Nej, jag vill köpa, inte tillverka egna.
Och innan frågan om varför kommer (vilket egentligen inte är relevant, men jag vet att den gör det). P.g.a. Taxben och väldigt hög hoj...slut frågor, kom med tips nu.

Långa puckar är bara opraktiskt, dom skrapar i nog mycket som det är :gnissla Ju fortare det går, desto mindre skrapar jag puck, nu känner man på sin höjd efter var asfalten är, och nån gång när knät hänger ut för mycket. Puckar är snordyra, och det bromsar ju bara om man släpar något i backen :fakta

Vill du prompt ha skrapade puckar och har svårt att få i dom själv så är det nog både snyggare och billigare att köpa riktiga puckar från nån som har ett par lagom nerslitna och vill ha nya.

Spånar vidare..

Finns det nån bra anledning till att ha det rent fart/trygghetsmässigt?

Tänker främst på när det är regn, jag har bara kört sådär fort så det ens varit möjligt i regn 1 gång, och då skrapade jag både puckarna, samtidigt. Jag känner ändå en viss trygghet i att kunna känna efter med knät hur "långt det är kvar". Men hjälper det i regn öht? Eller lurar man bara sig själv?

Spånar vidare..

Finns det nån bra anledning till att ha det rent fart/trygghetsmässigt?

Tänker främst på när det är regn, jag har bara kört sådär fort så det ens varit möjligt i regn 1 gång, och då skrapade jag både puckarna, samtidigt. Jag känner ändå en viss trygghet i att kunna känna efter med knät hur "långt det är kvar". Men hjälper det i regn öht? Eller lurar man bara sig själv?
Jävlar va du måste vara vig! :hihi

Jag skrapar också puck i regn ibland, men då är det mer en självförtroendegrej, att man har så bra fäste att man kan knäskrapa, då kan man ju köra jättefort :tummenupp

Långa puckar är bara opraktiskt, dom skrapar i nog mycket som det är :gnissla Ju fortare det går, desto mindre skrapar jag puck, nu känner man på sin höjd efter var asfalten är, och nån gång när knät hänger ut för mycket. Puckar är snordyra, och det bromsar ju bara om man släpar något i backen :fakta

Vill du prompt ha skrapade puckar och har svårt att få i dom själv så är det nog både snyggare och billigare att köpa riktiga puckar från nån som har ett par lagom nerslitna och vill ha nya.

Informativt och precis vad jag önskade mig att få veta. Du är inte jag, att du når ner till backen på din hoj och med din fysik är ju kul (för dig).

Jag är fullt kapabel att skrapa ner mina puckar själv(vilket inte är syftet) om så är, med en annan hoj men nu handlar det inte om det.:fakta
I min lilla värld och på min hoj vill jag veta var marken är, vilket skapar trygghet då jag vill veta hur mycket vinkel jag har (kvar). Jag har korta ben, klassens högsta hoj och uppflyttade fotpinnar :3freak

Kan jag nu få ett förslag på var man skaffar tjockare/regnpuckar istället?? Det är nämligen det jag vill veta, inget annat.

Det är inte alls konstigt med extra långa puckar i regn

View attachment 364371View attachment 364370

Great.. Är ovan nämnda Trakpux ett bra alternativ?

Mina regndäck har nog sett bättre dagar, så det ska nog inte ens tänkas tanken på att testa innan jag får på nya såna.. Men frågan dök förra året och jafg hade aldrig hört om att manb skulle ha speciella puckar för regn. Låter spontant helt absurt, men har ju nån sorts funktion trots allt.

Du kan ju alltid dubbelmacka knäpuckar som Rossi. Det borde räcka med fyra skruv per puck, inifrån och ut så du inte dräller skruv omkring dig om nån skulle lossna. Testa med två uppsättningar biltemapuckar eller nåt för att se om det funkar så blir du inte ruinerad.

Du kan ju alltid dubbelmacka knäpuckar som Rossi. Det borde räcka med fyra skruv per puck, inifrån och ut så du inte dräller skruv omkring dig om nån skulle lossna. Testa med två uppsättningar biltemapuckar eller nåt för att se om det funkar så blir du inte ruinerad.

Tack, det får väl bli nödalternativet..

Det måste jag testa :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...