Knäckt blinkers Hornet 600 -07

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Hej, hur byter man blinkers bak på en Hornet 600 -07?
Började skruva idag men fattar inte hur jag får loss kablarna. Vänster bakblinkers. Den är knäckt där skruven mellan blinkers och infästning sitter. Steg två är att hitta utbytesblinkers nånstans. Helst någon som är enkel att montera.
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Har nu klippt av kablarna och tagit bort blinkersen. Men hur fanken får man bort kåpan, om det nu behövs för att komma åt. Har köpt nya blinkers men de kommer ju med kabel, så ska man byta hela vägen från blinkers till batteri eller ska man löda ihop?
 

email

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
såld
Har nu klippt av kablarna och tagit bort blinkersen. Men hur fanken får man bort kåpan, om det nu behövs för att komma åt. Har köpt nya blinkers men de kommer ju med kabel, så ska man byta hela vägen från blinkers till batteri eller ska man löda ihop?



Hej ja du får löda ihop dom eller använda nån annan typ av koppling om du löder använd krympslang att dra över lödningen så att den blir tätt
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Nu är det ju nån månad sedan jag kikade på just där blinkersen är kopplade på horneten, men....
har för mig att jag tog bort högra sidan(den silvriga delen under passagerarhandtagen) under där fanns då kopplingar både för h o v blinkers. Kopplingarna var i olika färger för att man inte ska blanda ihop dom.
Är det piratblinkers du köpt, så kan man ju enklast använda bara sk "tjyvkopplingar"(heter det så?)
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Ah ok, tack. Men det är bättre än att dra om hela kabeln från blinkers till relä då? Kanske onödigt att göra. Gäller att hitta en bra täckbit också så det ser ok ut.
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Nu är det ju nån månad sedan jag kikade på just där blinkersen är kopplade på horneten, men....
har för mig att jag tog bort högra sidan(den silvriga delen under passagerarhandtagen) under där fanns då kopplingar både för h o v blinkers. Kopplingarna var i olika färger för att man inte ska blanda ihop dom.
Är det piratblinkers du köpt, så kan man ju enklast använda bara sk "tjyvkopplingar"(heter det så?)

Ok, jag får kika vidare då, tycker allt plast ser ut att sitta ihop. Vill gärna undvika att knäcka något. Känns ju dumt att lämna in för att få nya blinkers. Japp, kopior jag hittade inga original, hade nog tagit det i såfall.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top