Knäck dom här på klättring

De va helvete!

Ställer han bara stegen längs med den "första" väggen och springer upp utan att säkra den på nåt sätt? :va

Mark skrev:
2271473 De va helvete!

Ställer han bara stegen längs med den "första" väggen och springer upp utan att säkra den på nåt sätt? :va

Jävlar! :3freak

Jo det verkar som dom "bara" hakar i stegen de två översta hindren. Jobbigt om den råkar glida av :hihi

jag trode ett tag det stog :

knäck dom här på ketting

så jag vart rugitt lack

:finger :finger :finger :finger :finger :finger

237 skrev:
2271802 :3freak :skrämd :4skrika Dra helvete !!!! han måste ju sakna nått i huvet, man blev ju helt svettig av o titta på han.

Är han död ? inte så konstigt.

Jo han är död. Han dog inte när han klättrade dock utan när han utövade sin egen uppfunna sport.

Dan Osman delade och delar klättervärlden i två läger, idiotfarklarande eller geniförklarande. Typ. Han var en våghalsig kille i vart fall som tillslut lyckades fly från sina demoner. Se tex Masters of stone filmerna. Eller detta klipp så ser ni vad det handlar om... Adrenalin? :) Och ja, det är klätterrep, bungeelina är för fegisar.

marst060 skrev:
2273286 Jo han är död.......... Och ja, det är klätterrep, bungeelina är för fegisar.

...och jag som tycker det suger i magen om man missar ett klipp och faller när man ledklättrar.. Galet!

Edit1: Hur många kilar var det som släppte när han gjorde fallet när han repklättrade? Kalsongbyte!

Last edited:
Gutt att höra att det finns lite klättrare här, själv la jag selen på hyllan för 5 år sedan. När jag och min andreman säger att vi ska ta upp klättringen igen får vi nara ett gapflabb från våra resp. sambos..... märkligt. Man har ju inte blivit lättare direkt. :huvet

spenk skrev:
2273354 Gutt att höra att det finns lite klättrare här, själv la jag selen på hyllan för 5 år sedan. När jag och min andreman säger att vi ska ta upp klättringen igen får vi nara ett gapflabb från våra resp. sambos..... märkligt. Man har ju inte blivit lättare direkt. :huvet

Varför lägga selen på hyllan!?

Dessutom kan ju inte sambon spela med full kortlek om hon gör något så kontraproduktivt som att garva åt dig när du pratar om att börja motionera igen... men hon kanske gillar dig bättre nu när du är rund å go! :hihi

Själv har jag inte klättrat på allt för länge nu tyvär. Köpte ett 25-klippkort på klätterverket men har bara kommit dit 2 ggr sedan i jul.. :huvet

korvgubbe skrev:
2273368 Varför lägga selen på hyllan!?

Dessutom kan ju inte sambon spela med full kortlek om hon gör något så kontraproduktivt som att garva åt dig när du pratar om att börja motionera igen... men hon kanske gillar dig bättre nu när du är rund å go! :hihi

Själv har jag inte klättrat på allt för länge nu tyvär. Köpte ett 25-klippkort på klätterverket men har bara kommit dit 2 ggr sedan i jul.. :huvet
Nja nu var min berättelse kanske inte helt komplett..... Vi har väl nämnt det där med att återuppta klättrandet men inte kommit till skott riktigt. Nu försöker hon mena att det är lite för mycket snack och lite för lite klättring så att säga!

Jag kan inte annat är att hålla med henne. Det hade varit kul att komma igång igen men nu är det lite för mycket, skytte, husköp, sommarstuga, hojåkning, utbildningar på jobbet yada yada osv osv. Just det jag har blivit fet också! Fast det sistnåmnda är nog minsta problemet.

Följ med fallet och njut//spenk

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...