Klyshornas mästare

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det hela började med att jag hittade följande annons:
http://www.blocket.se/vi/9086541.htm?ca=11_s

Typ samma dator som jag har men väldigt mycket billigare. Ville se vem som sålde den så billigt och halkar in på hemsidan: http:// www.zave.se

När jag börjar läsa OM företaget börjas det, de mest klyshiga beskrivningar jag stött på. Lyssna bara:

ZAVE ONLINE skrev:
Gruppens bolag skall med marknadens högsta effektivitet realisera it- och telecomtillgångar genom integrerade tjänster inom process, logistik och avyttring."

Undrar vad det är för lirare som driver det hela och ser att ägaren även driver företaget "Axl Industri" http://www.alxindustry.se/ som enligt sina egna ord sysslar med:

ALX Industry skrev:
Vår verksamhet bygger på en aktiv ägarroll i företag med affärsideer som har en positiv effekt för kunder, anställda, ägare och andra. Vårt fokus är på branscher med tydliga förändringsbehov och lång historia. Dessa brancher bär ofta på stor intjäningspotential och trygghet när man väl implementerat sin strategi på ett bra sätt.
Exempel på dessa brancher kan vara:
-Finans och försäkring
-Asset Management
-Fastighets etablering / produktion
-Fastighetsutveckling / förvaltning

ALX Industry investerar långsiktigt i sina engagemang och alltid i en kombination av kapital, ledning och affärsutvecklingsarbete. ALX Industry genomför löpande egna sk. startups ofta spinnoffs från andra pågående projekt.

För att göra förvirringen ännu större driver killen även:
- Asset Management
- Albanza AB (som tydligen driver sin verksamhet under Zave men "Handelsmomentet" är integrerat i ...->
- Nortech AB

...wow.. Där gällde det att hålla tungan rätt i mun..

Den där killen har många järn i elden.

Last edited:
Killen bor i Åkersberga och är mitt ex, syrras pojkvän! :va (hängde ni med?) hur som helst han är riktigt sjysst och jag har köpt datorer av honom flera gånger och allt har gått utmräkt. Riktigt sjyssta prylar till bra pengar! Fick utmärkelse här i våras för att vara kommunens företagare!

Nilsson_ skrev:
2381887 Killen bor i Åkersberga och är mitt ex, syrras pojkvän! :va (hängde ni med?) hur som helst han är riktigt sjysst och jag har köpt datorer av honom flera gånger och allt har gått utmräkt. Riktigt sjyssta prylar till bra pengar! Fick utmärkelse här i våras för att vara kommunens företagare!

....och i Åkersberga har jag varit o haft skön sex flertalet gånger. Dock ett par år sen :(

Nilsson_ skrev:
2381887 Killen bor i Åkersberga och är mitt ex, syrras pojkvän! :va (hängde ni med?) hur som helst han är riktigt sjysst och jag har köpt datorer av honom flera gånger och allt har gått utmräkt. Riktigt sjyssta prylar till bra pengar! Fick utmärkelse här i våras för att vara kommunens företagare!

Inte illa pinkat. Jag fick iofs aldrig uppfattningen att han var skum utan enbart väldigt "klyshig" i sina beskrivningar... Dessutom med en väldig massa företag.

Antar att han och hans firmor tillhör ett av undantagen från "blocketregeln"
"låter det för bra för att vara sant så är det heller inte sant."

:tummenupp

Mr Lang skrev:
2381896 ....och i Åkersberga har jag varit o haft skön sex flertalet gånger. Dock ett par år sen :(

Buksvågrar?

Last edited:
Asset Management jobbar jag delvis med i mitt arbete och det finns faktiskt en hel del pengar i den nischen, för den som kan...

För övrigt låter det som om den killen borde vara politiker. En hel del ordbajseri.

korvgubbe skrev:
2381925 Du å Nilsson. Jag har aldrig varit i Åkersberga.

Det tror jag nog inte eftersom Nilsson är yngre än både mig och tjejen jag var tillsammans med, men man ska ju aldrig säga aldrig... :D

Assetmanagement för tankarna osökt in på det lodräta ordet "ass" som i Göran Persson. En riktig skithög som leder betonghäckarna som tror sig sitta kvar efter valet. Vilket är ert val? Fil eller yoghurt?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8