KLX650 Bilder

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Eftersom flera personer efterfrågat bilder på min KLX650 slänger jag upp några. Jag vet att det inte är en sporthoj eller supermotard... Ni får helt enkelt blunda och backa tillbaks om ni inte gillar det...

/Zana

Bifogat

• IMAG0001.jpg
    IMAG0001.jpg
    75.4 KB · Visningar: 109
  • IMAG0002.jpg
    IMAG0002.jpg
    15.3 KB · Visningar: 88
  • IMAG0003.jpg
    IMAG0003.jpg
    19.8 KB · Visningar: 102
  • IMAG0005.jpg
    IMAG0005.jpg
    29.1 KB · Visningar: 75
  • IMAG0006.jpg
    IMAG0006.jpg
    21.5 KB · Visningar: 85
  • IMAG0007.jpg
    IMAG0007.jpg
    20.5 KB · Visningar: 91
Sadeln är numera klädd i svart. För den som undrar.

Bifogat

• IMAG0008.jpg
    IMAG0008.jpg
    78.5 KB · Visningar: 237
  • IMAG0009.jpg
    IMAG0009.jpg
    75.4 KB · Visningar: 157
  • IMAG0010.jpg
    IMAG0010.jpg
    45.3 KB · Visningar: 58
  • IMAG0011.jpg
    IMAG0011.jpg
    50.4 KB · Visningar: 80
  • IMAG0012.jpg
    IMAG0012.jpg
    35.5 KB · Visningar: 51
  • IMAG0013.jpg
    IMAG0013.jpg
    16.3 KB · Visningar: 57
Fan va mörka dom blev.. Måste vara nån felaktig inställning i Photoshop.... Vill nån ha normala bilder är det bara att hojta till.... :tungan

Bifogat

• IMAG0014.jpg
    IMAG0014.jpg
    25.1 KB · Visningar: 153
  • IMAG0016.jpg
    IMAG0016.jpg
    81.5 KB · Visningar: 89
Wiseguy skrev:
Tycker den ser ganska cool ut i svart.
Kräng på ett par motard-däck så blir den ännu coolare :tummenupp

Motarder har 17" hjul, jag tycker det ser ut som standardfälgarna på hojen på bilden, troligen då 18" bak och 21" fram.
Sen ska en offroad givetvis ha offroaddäck, våga vägra motard.

Tackar! Funderar på att köpa en sådan.. Har suttit och kollat på en del KLX bilder på nätet och det verkar som dom nya modellerna fått en "klumpigare" tank enligt min smak. Är det så eller är det olika modeller? :va Har fått reda på att KLX-C är lite tyngre med elstart och grejer än KLX-R som bara har kick. Isåfall blir det nog en KLX-R för min del senare. Läste att den vägde 145 Kg TORR

Edit: Vad har du för ljuddämpare på din Zana?

Bifogat

• kaw-klx650-96-bikepics-18282.jpg
    kaw-klx650-96-bikepics-18282.jpg
    128.3 KB · Visningar: 131
  • kaw-klx650-97-bikepics-37067.jpg
    kaw-klx650-97-bikepics-37067.jpg
    94 KB · Visningar: 150
Silwer skrev:
Motarder har 17" hjul, jag tycker det ser ut som standardfälgarna på hojen på bilden, troligen då 18" bak och 21" fram.
Sen ska en offroad givetvis ha offroaddäck, våga vägra motard.

Nej, 17 tum bak... haha... IN YOUR FACE!! :arsele

Självklart ska en offroad ha olika skor... Tar du på dig kängorna när du spelar innebandy? Eller springer du i skogen med gympadojjer??? :fatta!

SkorvKalle skrev:
Tackar! Funderar på att köpa en sådan.. Har suttit och kollat på en del KLX bilder på nätet och det verkar som dom nya modellerna fått en "klumpigare" tank enligt min smak. Är det så eller är det olika modeller? :va Har fått reda på att KLX-C är lite tyngre med elstart och grejer än KLX-R som bara har kick. Isåfall blir det nog en KLX-R för min del senare. Läste att den vägde 145 Kg TORR

Ska du ha en R tycker jag du kan fundera på en XR lika gärna, de är just inte tröttare och de är tom lättare än den där R (140 fulltankad i lv-skick).
Visst det är en vanligare hoj och sen är det ju en utseendegrej, men det är ju en tane du kan ha iaf.
R modellerna var ofta lustigt nog e-reggade, nu kanske många är lv-reggade, annars har du det problemet med.

Zana skrev:
Nej, 17 tum bak... haha... IN YOUR FACE!! :arsele

Självklart ska en offroad ha olika skor... Tar du på dig kängorna när du spelar innebandy? Eller springer du i skogen med gympadojjer??? :fatta!

Jag har 17" bak jag med på min gammla, men de flesta bytte till 18" in på 90-talet, och så har det ju förblivit den är mao lite föråldrad på den punkten (tyvärr innebär det ju att man inte kan ta över folks gammla crossdäck).
Tveksamt dock med 160 motardsula på orginalfälgen?

SkorvKalle skrev:

Det är en Vampire. Bolt on.

Bifogar en bild på C, och en bild på R modellen så du kan jämföra.

Bifogat

• klx650C.jpg
    klx650C.jpg
    34.7 KB · Visningar: 133
  • klx650R.jpg
    klx650R.jpg
    35.2 KB · Visningar: 123
Silwer skrev:
Jag har 17" bak jag med på min gammla, men de flesta bytte till 18" in på 90-talet, och så har det ju förblivit den är mao lite föråldrad på den punkten (tyvärr innebär det ju att man inte kan ta över folks gammla crossdäck).
Tveksamt dock med 160 motardsula på orginalfälgen?

Sssscccchyyyy!!

Originalfälgen är för smal, ja. Men den har ju rätt storlek iallafall... :banana

SkorvKalle skrev:
Läste att den vägde 145 Kg TORR

Enligt min verkstadshandbok väger Rmodellen 127kg torr, och Cmodellen 153kg torr. Inte så stor skillnad om man tänker på vilka möjligheter som finns att lätta upp den med... Min väger förmodligen runt 135kg torr. Å det är väl svingen och startmotorn/batteriet, instrumenteringen & framlampan som är boven... Men startmotorn är guld, och jag skulle inte vilja köra omkring med Rmodellens lykta...

Ähhh, nu ger jag mig......

Silwer skrev:

Jag syftade givetvis på att kränga på både nya fälgar och däck även om alla kanske inte förstod det. :tungan

Ifall man inte vill köpa nya fälgar kan man ju kolla hos närmsta skrot efter ett par zx-6r fälgar. Har för mig dom passar efter lite fix.

Wiseguy skrev:
Jag syftade givetvis på att kränga på både nya fälgar och däck även om alla kanske inte förstod det. :tungan

Ifall man inte vill köpa nya fälgar kan man ju kolla hos närmsta skrot efter ett par zx-6r fälgar. Har för mig dom passar efter lite fix.

Men du vet, alufälgar går inte att hoppa med:-))
Nä real thing när det gäller motardhjul ska det vara, men det kostar flis kan jag säga.

Silwer skrev:
Men du vet, alufälgar går inte att hoppa med:-))

Jodå, det går alldeles utmärkt! :D

ZANA: Jag har något liggandes hemma i garaget som jag hade på DR:n, som du verkligen skulle behöva på din hoj :)
Bild kommer sen, när jag kommit hem till min dator :tummenupp
Om du skulle vara intresserad så kan vi byta på en big mac&co på gyllene måsen :lol

Last edited:
Rammstein skrev:
ZANA: Jag har något liggandes hemma i garaget som jag hade på DR:n, som du verkligen skulle behöva på din hoj :)
Bild kommer sen, när jag kommit hem till min dator :tummenupp
Om du skulle vara intresserad så kan vi byta på en big mac&co på gyllene måsen :lol

Vad är det du hade sa du? Blev nyfiken!

Har jag sagt att jag behöver nått?

Det jag behöver är en ny framstänka (sågade den jag har för jag skulle ju konvertera till 17" egentligen)

/ZZTOP

Rammstein skrev:
En sån här behöver du ;)

Haha! Lyset på klx´en är ju skitsnyggt tycker jag... Vill inte ha nån ufolampa ju, dom är ju dessutom inte godkända!

- Det finns ingen som sitter på en svart "modern" framstänka kanske?

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC