kluven R1 2003 el 2004?????

ReDan skrev:
2092349 Jag ser skilnad på olika volvo modeller men har då aldrig hört benämningen v70"n"!
Har du hittat på det själv ; ) ?

dum heller? Det är volvos benämning på en ny modell. Precis som bmw har e39 e60 e61 osv... men det tror du kanske att folk bara hittar på med?

newstead skrev:
2092108 Det kanske inte är alla som håller koll på sunkiga volvomodeller?
Nej och inte verkar trådstartaren veta skillnaden på -03 och -04 R1 heller...

HumAnyt skrev:
2092395 dum heller? Det är volvos benämning på en ny modell. Precis som bmw har e39 e60 e61 osv... men det tror du kanske att folk bara hittar på med?
:fakta

newstead skrev:
2092385 Nog fan ser jag skillnad på en V70 från -98 och en från -02 men jag, och uppenbarligen andra oxå, visste inte att den nyare modellen heter V70n. Retade mig bara på attityden hos han som nästan idiotförklarade killen som frågade vad det var för skillnad och därför var jag dryg tillbaka.
Var ju hur som helst inte till dig förklaringen riktades. :7peta

Mikey skrev:
2092855 Nej och inte verkar trådstartaren veta skillnaden på -03 och -04 R1 heller...

:fakta
Slappna av det va bara en enkel fråga, håller inte reda på volvos alla beteckningar och hade inte hört talas om v70n, volvo intresserar mej inte och jag har annat för mej än att sitta och läsa in mej på ett bilmärke bara för att kunna spela jätteduktig på ett internet forum som än del andra.

espa skrev:
2092909 Slappna av det va bara en enkel fråga, håller inte reda på volvos alla beteckningar och hade inte hört talas om v70n, volvo intresserar mej inte och jag har annat för mej än att sitta och läsa in mej på ett bilmärke bara för att kunna spela jätteduktig på ett internet forum som än del andra.

Har för mej att sådant kallas allmänbildning? Samma med nya s40, den heter s40n med... Men man ska lära sej nåt varje dag med ju? Jag har gjort det på detta forum idag, så även du. men att tro att någon hittar på en sådan sak...

Tänkte återgå till trådens "ursprung" och fortsätta frågeställningen..
Är hyffsat kluven jag med, är inne på en R1:a 03 el 04, men vad behöver man ge för en 04 idag,/vad är rimligt? tycker de finns en hel del fantasi priser där ute, den är ju snart trots allt 3 år/modeller gammal...

eller ska man kanske satsa på en zx6r/zx10r?? :D

Spoox skrev:
2092997 Tänkte återgå till trådens "ursprung" och fortsätta frågeställningen..
Är hyffsat kluven jag med, är inne på en R1:a 03 el 04, men vad behöver man ge för en 04 idag,/vad är rimligt? tycker de finns en hel del fantasi priser där ute, den är ju snart trots allt 3 år/modeller gammal...

eller ska man kanske satsa på en zx6r/zx10r?? :D

R1 03 är den "gamla modellen"
R1 04-05 är samma
R1 06 har det hänt lite till

Mikey skrev:
2092855 ...Var ju hur som helst inte till dig förklaringen riktades. :7peta
Nej, men du skrev i en tråd på ett diskussionsforum och lät bara allmänt dryg. Sånt retar jag mig på.

Edit: Jag lämnar diskussionen där.

MagnusK skrev:
2093039 R1 03 är den "gamla modellen"
R1 04-05 är samma
R1 06 har det hänt lite till

efter all info jag kan hitta så är inte 04 och 05an samma hoj, uatn en hel del små tekniska skillnader är gjorde :7peta , iallafall enligt sportrider, utseendemässigt däremot så är de ju näst intill identiska
(inte så att jag menar att de skiljer sååå mycket på dem)..
men som sagt va, den är ju ändå snart 3 år gammla också, 2007 hojen lanseras ju snart.. hur den nu kommer att se ut elle rom den bli identisk 06.an

Spoox skrev:
2093108 efter all info jag kan hitta så är inte 04 och 05an samma hoj, uatn en hel del små tekniska skillnader är gjorde :7peta , iallafall enligt sportrider, utseendemässigt däremot så är de ju näst intill identiska
(inte så att jag menar att de skiljer sååå mycket på dem)..
men som sagt va, den är ju ändå snart 3 år gammla också, 2007 hojen lanseras ju snart.. hur den nu kommer att se ut elle rom den bli identisk 06.an

04-05 är samma hoj, där imot till 06 är det lite skillnad. så vart du har hittat din info undrar jag...

Ja köpte en -03 för ja inte hade råd med en -04.. Hade ja haft stålar så hade ja inte ens funderat!! Men man får väl spara å byta upp sig till nästa år, lr så säljer man bilen.. :huvet

Hoho, rolig tråd. Först ett moppefucko med tillhörande fråga, sen några bönder som spårar totalt på att övriga Sveriges befolkning inte kan interna fabriksbeteckningar på sura Volvokombibilar :3freak

Citat:

-Skämtar du eller.... :rofl :rofl Ofrivillig humor deluxe :hihi

HumAnyt skrev:
2093719 04-05 är samma hoj, där imot till 06 är det lite skillnad. så vart du har hittat din info undrar jag...

det var på sportrider.com hemsida, de hade listat alla modeller och årsmod, där hade de också skrivit lite kort om om varje årsmod och gjort en liten lista på moddifieringar/ny saker på hojarna från år till år.. men de kan ju vara felaktigt de som de skrivit också för jag uppmärksammade nu dag att under effekt stod det att 04an låg på 122 kw och 05an på 123.. stämmer de verkligen? :va

iallafall, en 04.a är ju inte värd lika mycket som en 05a, det var min poäng från början (om 04.an då inte gått 300 mil kortare, har lite lull lull på sig mm)

johansall skrev:
2093748 Ja köpte en -03 för ja inte hade råd med en -04.. Hade ja haft stålar så hade ja inte ens funderat!! Men man får väl spara å byta upp sig till nästa år, lr så säljer man bilen.. :huvet

vad gav du för din 03:a? samt hur mycket mer får man ge för en 04:a? känns inte som att priserna på beg marknade är något man kan gå efter just nu med tanke på alla fantasipriser som finns där nu..

Chronic skrev:
2093783 Hoho, rolig tråd. Först ett moppefucko med tillhörande fråga, sen några bönder som spårar totalt på att övriga Sveriges befolkning inte kan interna fabriksbeteckningar på sura Volvokombibilar :3freak

Citat:

-Skämtar du eller.... :rofl :rofl Ofrivillig humor deluxe :hihi

Man kan inte annat än :klappar

Dax o damma av... *trumvirvel* ...:corn

Fortsätt.

vad gav du för din 03:a? samt hur mycket mer får man ge för en 04:a? känns inte som att priserna på beg marknade är något man kan gå efter just nu med tanke på alla fantasipriser som finns där nu..[/QUOTE]

Ja gav 80 för min, 670 mil på mätaren.. Tror nog ja har fått lagt till 10 lr 15k för en -04 med få mil..Å d var just dom pengarna ja inte hade :)
///MVH Johan

johansall skrev:
2094398 vad gav du för din 03:a? samt hur mycket mer får man ge för en 04:a? känns inte som att priserna på beg marknade är något man kan gå efter just nu med tanke på alla fantasipriser som finns där nu..

Ja gav 80 för min, 670 mil på mätaren.. Tror nog ja har fått lagt till 10 lr 15k för en -04 med få mil..Å d var just dom pengarna ja inte hade :)
///MVH Johan[/QUOTE]

mm, jag har kollat runt lite, och priserna som lämnas ut idag är 93-95.000 för en 04:a som gått 1500 - 1800, det tycker jag är vansinnigt med tanke på att man får en flång ny från fabrik (06:a) för 114900 idag...
men som sagt hade de gått mindre sträcka så.. men vi får se, hoppas på att priserna skunker till en rimligare nivå snart, annar är man "orolig" för att de blir en 03:a :P

mm, jag har kollat runt lite, och priserna som lämnas ut idag är 93-95.000 för en 04:a som gått 1500 - 1800, det tycker jag är vansinnigt med tanke på att man får en flång ny från fabrik (06:a) för 114900 idag...
men som sagt hade de gått mindre sträcka så.. men vi får se, hoppas på att priserna skunker till en rimligare nivå snart, annar är man "orolig" för att de blir en 03:a :P[/QUOTE]

Ja, ja tror inte dom kommer att sjunka så mycket den här säsongen faktiskt.. har vart ut å dragit lite med hojen igår och idag och ja tycker den e helt underbar att köra! Skulle nog inte sitta helt fel med en styrdämpare, för den e lite orolig ibland, men men.. tror inte du blir missnöjd med en -03 heller :) men visst lockar det med en -04 lr nyare, blev ju lite mer pulver i dom..!
///MVH Johan

Ja, ja tror inte dom kommer att sjunka så mycket den här säsongen faktiskt.. har vart ut å dragit lite med hojen igår och idag och ja tycker den e helt underbar att köra! Skulle nog inte sitta helt fel med en styrdämpare, för den e lite orolig ibland, men men.. tror inte du blir missnöjd med en -03 heller :) men visst lockar det med en -04 lr nyare, blev ju lite mer pulver i dom..!
///MVH Johan

ja en styrdämpare hör man hela tiden att det rekomenderas, speciellt till yamaha tycker jag, men inget fel med de :P
hehe, ja 03.an är ju grymt fin, men som du säger, man får några mer pålalr till 04.an samt att jag tycker det är grymt läckert när de har lagt avgasrören/sliponen under tailen

Spoox skrev:
2094486 ja en styrdämpare hör man hela tiden att det rekomenderas, speciellt till yamaha tycker jag, men inget fel med de :P
hehe, ja 03.an är ju grymt fin, men som du säger, man får några mer pålalr till 04.an samt att jag tycker det är grymt läckert när de har lagt avgasrören/sliponen under tailen

Jo d e läckert med systemet under cutsen! Blir å åka med min den här sommaren, sen så blir d till å sälja en av bilarna till nästa säsong å ev köpa en ny -06 lr -07 :) om ekonomin tillåter då iofs..! :tungan

Spoox skrev:
2094379 det var på sportrider.com hemsida, de hade listat alla modeller och årsmod, där hade de också skrivit lite kort om om varje årsmod och gjort en liten lista på moddifieringar/ny saker på hojarna från år till år.. men de kan ju vara felaktigt de som de skrivit också för jag uppmärksammade nu dag att under effekt stod det att 04an låg på 122 kw och 05an på 123.. stämmer de verkligen? :va

iallafall, en 04.a är ju inte värd lika mycket som en 05a, det var min poäng från början (om 04.an då inte gått 300 mil kortare, har lite lull lull på sig mm)

vad gav du för din 03:a? samt hur mycket mer får man ge för en 04:a? känns inte som att priserna på beg marknade är något man kan gå efter just nu med tanke på alla fantasipriser som finns där nu..

Enligt mitt reggbevis står det att 05,an har 126kw vad ska man gå på
media eller reggpapperna :va

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form