Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

ktm 625 smc är ju lätt snyggaste, lc4rna är ju lite tristare med bakdelen etc.
Det är snäppet över crossmotard kan man säga. Annars OM du absolut ska ha en crossmotard är det ju en ktm 525/530/560 eller va de nu är för jä... siffror. Mindre snurror (alla 450) brukar vara ettrigare och håller kortare, 525 är ganska snäll.
Sen får du inte glömma bort Husaberg, kika in deras nya FS570, efter 09 eller något kom den helt nya hojen och vad jag fattat det som är det en snällare maskin som håller längre? Sen finns ju äldre riktiga bushusor, men de är typ lika hardcore som 450 etc fast större motor![]()
Eller så kan några i denna tråd berätta hur farbror kör med sin 990SMR, motard eller sporthoj?![]()
På bana, gata eller bulten?
Eller så kan några i denna tråd berätta hur farbror kör med sin 990SMR, motard eller sporthoj?![]()

men vad ska man köpa för hoj om man ska följa dessa regler då?! det blir ju typ nån fet bmw eller liknande? eller nån jättegammal 80-90 talare?![]()
Du är snabb på din 990 men det är ju varken motard eller sporthoj, det är ju motardernas motsvarighet till belgian blue (vilket inte är en riktig ko, bara något framavlat missfoster)
Nackdelen med motard är ju att det måste svänga i princip hela tiden för att det ska varar roligt. Bakhjul i all ära men man (jag) lessnar fort på att bara köra bakhjul. Motorväg och större landsvägar är rena döden med motard, men funkar helt ok med sport.
öhhh 625:an e ju en LC4..
LC4 är beteckningen på motorn och inget annat.
woooops ja... Fick för mig de var en ny snurra ihop med nya rumpan. Så var det icke... 
Rätt off topic, sluta spamma om hur duktiga ni är på att köra. Det var inte de tråden handlade om!
Rubriken på tråden är "kluven om jag skall köra sporthoj eller motard".Så du kallar min hoj för ett missfoster? Tack för den. Skulle vilja vända på det och säga att det är en alldels oförskämt bra kompromiss. Man gör sporthojar förundrade på landsväg om man inte skall leka gåsrajder och bomba 300 på vägrenen och så fort det svänger lite lagom så har man bara ännu roligare eftersom den är så förbaskat lättsvängd.
Och utanpå allt det där så blir man ju stark av att färdas i stark motvind och lär sig att inte hänga i styret
Men vad som är viktigt är att köpa en riktigt bra hjälm (aerodynamiskt och bullermässigt).
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife