Klurig rondellkörning!

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Det finns 4 sådana här rondeller i England, inget under att gud isolerade
engelsmännen på en egen ö :fakta

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    79.8 KB · Visningar: 730
Öhh.. jag sitter o tittar på flygbilden och försöker komma på hur man ska köra men jag kan fan inte fatta det.. om jag kom till en såndär irl så skulle jag nog köra rakt över den bara.. vänta bara tills dom börjar bygga sånadär här..

Det luktar Phåtåshåpp. Såg det där som ett aprilskämt från aftonbladet om en ny sorts rondell.
Tror inte att engelsmännen är så dumma, men bara för det så finns den säkert ändå=)

sEiKo skrev:
Det luktar Phåtåshåpp. Såg det där som ett aprilskämt från aftonbladet om en ny sorts rondell.
Tror inte att engelsmännen är så dumma, men bara för det så finns den säkert ändå=)

Japp, dom finns. Den första i England byggdes utanför Kodaks huvudkontor. Det tog ca: 15 min innan dom första bilarna krockade.

Treo skrev:
Öhh.. jag sitter o tittar på flygbilden och försöker komma på hur man ska köra men jag kan fan inte fatta det.. om jag kom till en såndär irl så skulle jag nog köra rakt över den bara..

Jag med...

Hur hittar dom ut efter dom kommit in där :confused:

Dom är inte kloka dem där engelsmännen :D
(Jag vet för jag har jobbat med en och han var precis som alla andra sa han) :o

Dom är inte såååååå kluriga...

Nedan bild förklarar (om jag minns rätt) hur du åker väster ut om du kommer söder ifrån.

/Lucky9

Bifogat

• magic_roundabout_explain.jpg
    magic_roundabout_explain.jpg
    93.4 KB · Visningar: 263
Det är nog en del som tar den här vägen på natten...

Bifogat

• 3red.jpg
    3red.jpg
    42.6 KB · Visningar: 556
EBS skrev:
Japp, dom finns. Den första i England byggdes utanför Kodaks huvudkontor. Det tog ca: 15 min innan dom första bilarna krockade.

Har själv kört i den rondellen (i.o.f.s med bil) men det var ingen lek.
Känslan efter att ha överlevt det kan nog jämnställas med att ha rundat Kap Horn eller liknande.

Christer

Back