Ok, kanske onödigt att fråga iom att jag får svaret på det imorgon men jag blev ändå orolig över detta. Min snälla far var och köpte packningspasta till min kära hoj då jag skulle sätta ihop motorn. På tuben stod det att packningspastan var anpassad spec för motorblock, ventilkåpor och en hel massa annat, tålde bensin, olja... mm som jag tyckte såg mycket bra ut.... orka läsa klart hela texten eller hur? Ja, i vilket fall så blev jag klar med ihopmonteringen av motorn och satt på allt på ramen, har alltså använt packningspastan till blocket, cylinderfoten och ventilkåpan. Jag märker nu att det läckt lite vatten, kanske handlar om 1dl på 2 dagar som hojen stått i garaget (saknar en mutter i motorn innan jag är klar). Slänger mig på tuben och läser vidare... "härdar vid varmkörning". Klockrent tänker jag då! Vad händer nu? Kommer det täta när motorn uppnått arbetstemperatur eller skulle jag startat motorn strax efter ihopmontering för att det skulle härda och täta rätt? Sipprar ju nämligen förbi vatten som det är nu vilket inte är så kul.
Alltså, jag är rädd om min hoj men det kanske är en bra och ofarlig lösning?
Kanske bara är till att varmköra och inget mer!? säg nåt bara. 

Jag är nog för feg för att köra motorn varm utan vatten, att våga starta den och stänga av direkt vågar jag nog men att "köra den varm så att pastan härdar". ush ush... självmord? Aja... frågan är om det är någon skillnad på att varmköra motorn utan eller med vatten? om det skulle bli bättre på ena sättet. Iom att pastan inte härdar fören motorn är varm så tycker jag det bara borde vara som det är tänkt allting just nu? alltså inget är konstigt och att det bara är jag som är nojig, när jag kört motorn varm så slutar det läcka.
Hade vart skönt å höra att det faktiskt vore så. Annars får man ta en chansning, köra på någon av de ovannämda teknikerna, blir nog varmluftspistolen med risk för att värma något som kan smälta för att sedan se om motorn läcker eller inte. Sen om så får jag riva den igen på direkten och byta pasta.