Funderingar från en fattig amatör...
GSXR1100R skrev:
Kaj väntade på att alla eftersläntare skulle komma innan han drog igång, kul att du fortfarande är samma sur-pålle som alltid
Faller detta väl ut så blir det många träningstillfällen både på Knudan & SRW, men mycket hänger på att ni ställer upp och visar att vi finns.
Bilfolket lyste med sin frånvaro och då får vi passa på att visa att RR är det enda rätta, fast det va kul att knuffas lite med 4 hjul.
Sur-Pålle har ju en poäng dock.
Det känns väl som mötet gav fler frågetecken än svar.
Det är ju helt tydligt att funktionärer är ett stort problem. Utan funktionärer ingen körning det är nog inte så svårt att förstå. Det finns även ett problem med att många funktionärer föredrar bilkörning framför motorcyklar. Jag pratade lite med folket på plats o fick till svar att Motorcyklar är helt enkelt för läskigt att kolla på, speciellt i regn. Det är helt enkelt inte kul att skrapa upp folk från asfalten och nog finns det en poäng där...
Frågan är hur vi gör för att påverka situationen?
En annan fråga jag funderat på är hur vi ska locka fram andra funktionärer. Jag har inte en susning om vad jag ska locka med? -"Ja, men du får stå flera timmar i en bullrig miljö och vifta på flaggor i olika färger.Helt gratis!!!" Nä, det känns som det behövs nåt att locka med. Jag vet inte vad det är som driver de som är funktionärer idag tex.
En annan sak som bekymrar är som jag sagt innan antalet träningstillfälle. Att man ens har en tävlingsverksamhet med så få träningstillfälle som HMS har är, ja, näst in till patetiskt. Hårt ord, men säg mig det fotbollslag som bara kommer in på plan 6 kvällar om året och sen ska spela division 3 tex.
Nu är det här inte menat som gnäll, frågan är bara vad vi kan göra åt situationen? Det finns motsägelsefull information om hurvida vi har klagande grannar eller ej. Tydligen finns det nåt rötägg som behövs jagas bort. =)
Vad som är klart är dock att det verkar inte vara grannarna som är det stora problemet till fler bullerdagar, det är kommunen. Så frågan är hur vi isåfall påverkar dem. Det är kanske så att vi måste synas mer? Kan vi själv göra nåt åt det? Tystare motorcyklar? Bullerplank? Politikerpåverkan? Har vi stöd för verksamheten i byggden?
Det känns som dom här frågorna är klart viktigare än att vi får T-tröjor med HMS-tryck på...