Klubben måste hjälpa mig

Smedis skrev:
2084873 Vet att det inte är 1000cc men måste ändå tipsa om en CBR600 -02 som gått 600 mil. Rossi replica.
Kommer kanske att säljas för runt 30-35.000:-
Kanske andra som är intresserade ändå?

Måste vara billigt!!Borde vara lättsåld! Kanske hade vart något för aRWe, men han har ju redan handlat!

Varför inte köpa en hoj som du kan hantera lite bättre istället! Har svårt å se att du skulle ha nån nytta av en zx 12 eller busa! Förutom att posera eller åka fram å tillbaka till köping med. skulle nog bli ifrånåkt av 125or på cityringen

Vad ska du med en sån hoj till i en fikaklubb? :va

Såg förövrigt en monkeybike med turbo till salu :tummenupp

Jedda skrev:
2087039 Varför inte köpa en hoj som du kan hantera lite bättre istället! Har svårt å se att du skulle ha nån nytta av en zx 12 eller busa! Förutom att posera eller åka fram å tillbaka till köping med. skulle nog bli ifrånåkt av 125or på cityringen

Det jag gillar med zx-busa är att de är brutala och är mycket smidiga hojar att brottas med visst är en R1:a lättare men när det kommer till ös så fattas det något...nej, tungviktare ska det vara :tummenupp

125:or och cityringen...ända stället man blir ifrånåkt är väl parkeringen vid stationen på fredagskvällar :tungan

Smedis skrev:
2087109 Valle har pm...

Tack gosse :tummenupp

Monobike skrev:
2087385 Vad ska du med en sån hoj till i en fikaklubb? :va

Fika med class :D

Valentino min vän!

Kanske ska vi ta en gemensam tripp till Tyskland för att se vilket utbud det finns? Två cyklar på släpet hem eller kanske 3 för att få ihop soppapengarna. Jag har släp. Det går att fylla ut med lite :fyllisar :dricka :öl i bilen sen också! Vad tycker du?

/En annan med pengar i näven och tomt garaget

*CASHMAN* skrev:
2092816 Kanske ska vi ta en gemensam tripp till Tyskland för att se vilket utbud det finns? Två cyklar på släpet hem eller kanske 3 för att få ihop soppapengarna. Jag har släp. Det går att fylla ut med lite :fyllisar :dricka :öl i bilen sen också! Vad tycker du?

/En annan med pengar i näven och tomt garaget

Såna personer som kalle är en guda gåva :pannkyss Jag backar inte en sekund.. Fan att jag inte tänkte på det tidigare..
Det finns 2 adresser: www.mobile.se samt www.autoscot24.se hmm ring mig så kollar vi det lite x-tra...eller så plingar jag.

VaLLe skrev:
2093157 Såna personer som kalle är en guda gåva :pannkyss Jag backar inte en sekund.. Fan att jag inte tänkte på det tidigare..
Det finns 2 adresser: www.mobile.se samt www.autoscot24.se hmm ring mig så kollar vi det lite x-tra...eller så plingar jag.

Gör en oförglömlig resa!! Ta med kameran o fotodokumentera o dela med er av era erfarenheter..

Har själv varit i Tyskland i bilaffärer, på halvskumma ställen där de myglat med omlackningar av bilar, samt man mött någon handlare med skitbilar som vi fick putta igång..handlare hade lovat att hålla bilar utan erlägga handpenning, med sålt när vi väl kom fram, etc etc.

Men det blev bra i slutändan ialla fall! MEN ha med i kalkylerna att de bedriver handel på många ställen i stil med "Hederlige Harrys bilar" Ta som regel nummer 1 dock på de ställena" Kan de lura er, så blir ni det då" Kan tänka mig att det är lika på mc-fronten! Men är ju bara att undvika så fort man känner lukten av mygel..

BLI inte oroliga för handpenning!! Snarare en regel en ett undantag att erlägga 5-10% i handpenning, även om du skall hämta hojen dagen efter redan..

Plugga på inför resan, tänk också på att man kan köpa tidningar med privatannonser i Tyskland, dock knappt någon skillnad på privat och firmapriser!

Lycka till!!

Last edited:
sporTlovEr skrev:
2093530 Gör en oförglömlig resa!! Ta med kameran o fotodokumentera o dela med er av era erfarenheter..

Har själv varit i Tyskland i bilaffärer, på halvskumma ställen där de myglat med omlackningar av bilar, samt man mött någon handlare med skitbilar som vi fick putta igång..handlare hade lovat att hålla bilar utan erlägga handpenning, med sålt när vi väl kom fram, etc etc.

Men det blev bra i slutändan ialla fall! MEN ha med i kalkylerna att de bedriver handel på många ställen i stil med "Hederlige Harrys bilar" Ta som regel nummer 1 dock på de ställena" Kan de lura er, så blir ni det då" Kan tänka mig att det är lika på mc-fronten! Men är ju bara att undvika så fort man känner lukten av mygel..

BLI inte oroliga för handpenning!! Snarare en regel en ett undantag att erlägga 5-10% i handpenning, även om du skall hämta hojen dagen efter redan..

Plugga på inför resan, tänk också på att man kan köpa tidningar med privatannonser i Tyskland, dock knappt någon skillnad på privat och firmapriser!

Lycka till!!

Tack för tipsen..gosse. Jag har varit i tyskland 3 grg och hämtat bilar, man märke skillnad på en seriös firma eller en bakgård, jag har ett minne från en firma där jag provkörde en jeep grand cherooke vi fan bilen tappade delar hela tiden :huvet

Ett till sätt!

...är att köpa en tysk variant av mc-börsen när man passerat gränsen. Så gjorde vi när jag köpte min ZX9:a. Annars kan man köpa en dagstidning i nån av de större städerna man passerar och kolla annonserna. Man behöver inte vara lottlös i billiga bågens förlovade rike!
/K

VaLLe skrev:
2093157 Såna personer som kalle är en guda gåva :pannkyss Jag backar inte en sekund.. Fan att jag inte tänkte på det tidigare..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti