Klubbar?

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Tja! Någon som vet nån bra bikerklubb i stockholmen.Har en Honda X11 så skulle nog inte passa så jävla bra i H-A/aj aj :va :va

Om du menar bikerklubb så finns det en uppsjö sådana, men du blir väldigt ensam med en Hånda, har själv provat att vara biker-kille med racehoj. Är det vanliga mc-klubbar du söker så är det Huddinge MCK, Daltons och Rapido som jag kommer och tänka på först.

Min erfarenhet av klubliv är att det mest är en massa måsten och lite åka. Skaffa fler polare att köra med istället, medlemsavgiften kan du lägga på soppa och tiden då du ska sälja bullar i cafeterian eller måla om klubbkåken kan du lägga på vägen istället.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Min erfarenhet av klubliv är att det mest är en massa måsten och lite åka. Skaffa fler polare att köra med istället, medlemsavgiften kan du lägga på soppa och tiden då du ska sälja bullar i cafeterian eller måla om klubbkåken kan du lägga på vägen istället.

Är säkert olika från klubb till klubb, skiljer nog om klubben har en lokal eller inte, och jag kan bara tala för Rapido där det enda "måstet" är att man som medlem förväntas hjälpa till hålla serveringen/klubbkåken öppen cirka 4 kvällar per år, men i gengäld kan man bli serverad av någon annan dom övriga 345 kvällar per år klubbkåken är öppen... :) Övriga "tråkiga" aktiviteter runt tex klubbhuset väljer man själv om man vill deltaga i eller inte.

Och kör hoj gör vi, allt från Bankörningar, dagsturer, helgturer, till att åka på hojträffar.

Om man trivs i en klubb eller inte är olika från person till person, gäller springa på några som man trivs med, och vara medveten om att det precis som i övriga livet krävs att man bjuder lite på sig själv och att det kan ta en tid innan man "är med i gänget".

Själv sprang jag på några från Rapido redan 1989, innan Internet och diskussionsforum fanns... :rolleyes: och fastnade. Då var medelåldern 25 år, men nu har den krypit iväg till, hmmm, 38.. :va (Majoriteten av medlemmarna är 30-40 år) Trevligt med blandad ålder, är dock tyvärr lite tunt om medlemmar i åldern 20-30 år, kanske runt 15 st. men vem vet, helt plötsligt ramlar det kanske in en drös och sänker medelåldern rejält och har lite mer tid över till "vardags" än dom som tex hunnit skaffa ungar och främst hänger med på större aktiviteter som banåkningar, fester och klubbrallyn.

Och så kan man göra som jag, och andra i Rapido och andra klubbar, både vara med i en klubb och samtidigt fara runt på tex Sporthoj.Com, både i forumet och IRL på hojturer och pubkvällar, ta det bästa från två världar, har träffat många kul/tevliga här på Sporthoj, så det är faktiskt ett alternativ till att vara med i en traditionell klubb, men trist om forumet en dag är borta... :rolleyes:

Andra Stockholmsklubbar, än som nämts tidigare i tråden, är MCE (MotorCykelEntusiasterna) och
Sun Shine Cycle Club

/B

Man får tacka för infot! Stötte på ett gäng ifrån Rapidos förra sommarn å de verkade ju vara normala? el nåt men men får väl se hur det blir!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park