Klotning på Bulten i dag!

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Kom körandes på bulten i dag.

I diket låg en total kvaddad Röd Honda VFR ( tror jag att det var )
Polisen var på plats..
Men föraren var redan hämtad..

Är det någon härifrån?
Nån som vet något?
 
Snail_shell skrev:
2429456 Kom körandes på bulten i dag.

I diket låg en total kvaddad Röd Honda VFR ( tror jag att det var )
Polisen var på plats..
Men föraren var redan hämtad..

Är det någon härifrån?
Nån som vet något?

Det var nog min VTR SP-1:a du såg.
Jag mår bra, lite ont i axeln bara. Hade nog en del tur.

Fick lite styrwobbel, åkte ner i diket och träffade rakt på en sten och fick mig en flygtur :)

Men men, det är ju snart slut på säsongen. Synd på en fin hoj bara :(

DSC00001.JPG

DSC00007.JPG

DSC00011.JPG
 
Joe_Doe skrev:
2429728 Det var nog min VTR SP-1:a du såg.
Jag mår bra, lite ont i axeln bara. Hade nog en del tur.

Fick lite styrwobbel, åkte ner i diket och träffade rakt på en sten och fick mig en flygtur :)

Men men, det är ju snart slut på säsongen. Synd på en fin hoj bara :(

Fyfan...skönt att du klarade dig såpass bra!:pannkyss
 
Gött :tummenupp att du klarade dig så pass bra!

:rolleyes: Men hojen såg lite trälig ut :pannkyss
 
Joe_Doe skrev:
2429728

Men men, det är ju snart slut på säsongen. Synd på en fin hoj bara :(

Ähhh... Lite gaffatejp och den är som ny igen, ju! ;)

Nä, skämta kan man ju, men det är i vart fall härligt att höra att du klarat dig bra.

Ge dig av till doktorn (om du inte redan varit där) och få en genomgång bara, kan bli svårt med försäkringar och sånt annars om det skulle visa sig senare att du är skadad ändå.
 
Joe_Doe skrev:
2429728 Det var nog min VTR SP-1:a du såg.
Jag mår bra, lite ont i axeln bara. Hade nog en del tur.

Fick lite styrwobbel, åkte ner i diket och träffade rakt på en sten och fick mig en flygtur :)

Men men, det är ju snart slut på säsongen. Synd på en fin hoj bara :(

Ajfan! Härligt att det gick bra!

Tråkigt med hojen bara, den såg ju rätt tilltuffsad ut...
 
Joe_Doe skrev:
2429728 Det var nog min VTR SP-1:a du såg.
Jag mår bra, lite ont i axeln bara. Hade nog en del tur.

Fick lite styrwobbel, åkte ner i diket och träffade rakt på en sten och fick mig en flygtur :)

Men men, det är ju snart slut på säsongen. Synd på en fin hoj bara :(
Skit i hojjen, det finns fler! Skönt att det gick bra med dig, det är det viktigaste!! :tummenupp
 
Se det från den ljusa sidan, du mår bra?! Och får välja ny hoj till nästa säsong:)
 
Jodå, jag fick åka ambulans och bli ompysslad av massa sjuksystrar och annat folk i flera timmar innan jag kom hem. :)

Jag har inte sett hojen själv än efter krashen, en kompis åkte ut och fotade, men jag undrar om det finns nog med gaffatejp i världen för att få ihop den. :tungan

Nu börjar jakten på nästa säsongs leksak :tummenupp
 
Joe_Doe skrev:
2429728 Det var nog min VTR SP-1:a du såg.
Jag mår bra, lite ont i axeln bara. Hade nog en del tur.

Fick lite styrwobbel, åkte ner i diket och träffade rakt på en sten och fick mig en flygtur :)

Det såg ut som du låg medvetslös där i diket när jag passerade förbi strax efter att ambulansen anlänt. Men du kanske bara fått instruktioner att ligga helt still? Såg rätt rysligt ut hsh, ingen 30-sträcka det där :näsblod Härligt att det gick så pass bra!
 
jP skrev:
2429779 Det såg ut som du låg medvetslös där i diket när jag passerade förbi strax efter att ambulansen anlänt. Men du kanske bara fått instruktioner att ligga helt still? Såg rätt rysligt ut hsh, ingen 30-sträcka det där :näsblod Härligt att det gick så pass bra!

Dom tyckte att jag skulle ligga still tills dom hade kontrollerat skadorna. Sen tog dom faktiskt av mig jackan och ryggskydd innan dom fixerade nacken och lade mig på båren.

Nej, det är ingen 30-sträcka där direkt. Men det gick faktiskt inte speciellt fort heller när jag åkte av. Hade slagit av lite på tempot pga blöt asfalt.
 
Joe_Doe skrev:
2429882 Dom tyckte att jag skulle ligga still tills dom hade kontrollerat skadorna. Sen tog dom faktiskt av mig jackan och ryggskydd innan dom fixerade nacken och lade mig på båren.

Nej, det är ingen 30-sträcka där direkt. Men det gick faktiskt inte speciellt fort heller när jag åkte av. Hade slagit av lite på tempot pga blöt asfalt.


Skönt att det gick bra!! :tummenupp
Hojen såg inte sån ut som att det skulle ha gjort det..
 
Bara att gratulera att du hade änglar på vakt, det kan gå illa även när det går "långsamt". Själv körde jag sida vid sida med en älg förra helgen på bulten, det var en "speciell" känsla. I högerböj med hyfsat nedlägg ser jag plötsligt något stort gråbrunt som kommer upp, från vänster skogskant, tvärnitar med låsta hovar på vita sträcket och kastar, tack och lov, tillbaka därifrån hon kom. Det var en hon, så nära var det...
 
Synd på en så fin hoj, har alltid gillat sp1.
Men som sagt det är bara material och det går att ersätta, skönt att det gick bra för dig iallafall.
 
Som alla säger, skönt att det gick "bra" med dig i alla fall!
Jag är lite nyfiken på vart det hände på Slingerbulten?
 
:skrämd Borde nästan vara böter på att klota en SP-1/2.. (:drool)

Tur att det gick bra för dig iaf! :tummenupp
 
Joe_Doe skrev:
2429728
Jag mår bra, lite ont i axeln bara. Hade nog en del tur.

Fick lite styrwobbel, åkte ner i diket och träffade rakt på en sten och fick mig en flygtur :)

Skönt att höra att det gick bättre än det såg ut när vi passerade straxt efter att ambulansen kommit till platsen.
Det blev lägre tempo resten av vägen hem.

Krya på dig
//
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top