Klotat hojen, precis hemkommen från akuten

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Jaha... var hemma på lunch och när jag skulle tillbaka till jobbet så körde jag åt helvete... Framhjulssläpp i en kurva, framdäcket fastnar i trottoarkanten och hojfan slår runt och kastas över mig... jag glider och slår kullerbyttor cirka 10-15 meter på asfalt iförd jeans, jympaskor, och en tunn jävla jacka i nylon

Resultat...
Nylonet brändes fast i vänster underarm... Vänster knä riktigt skrapat... vänster ben svullet och ömt som fan

Hojen? Jo... skrot, framgaffeln böjd bucklor i tanken... motor dock intakt jaja
Det sura är att den bara är halvförsäkrad... så massa pengar rakt i sjön...

Så har min kväll varit!

Doh... :(
Krya på dig grabben.

Hehe jodå... har haft osannolik tur... Har inte skadat ryggen, nacken eller skallen... och ingenting brutet...

DÅ ska du skatta dig lycklig. Hojen går att fixxa, på mindre än en vecka om det skulle vara så...

Jag har vart på en mådagsklubb, där var det kass... Nästan lika illa...

Krya på sig, å fixxa hojen snart :tummenupp eller köp min :)

Burre skrev:
Hehe jodå... har haft osannolik tur... Har inte skadat ryggen, nacken eller skallen... och ingenting brutet...
Huvudsaken det. Det övriga läker ju.

Nylonjacka som brändes fast i huden låter inget trevligt! :död

Men ändå, som sagt, så låter det som du hade en del tur. Har du någon aning om hur fort det gick?

Nacka skrev:

Men ändå, som sagt, så låter det som du hade en del tur. Har du någon aning om hur fort det gick?

Därför ska man ha bomullskläder under stället :mattias

Vet ärligt talat inte hur fort det gick... mellan 40 och 70 någonting

Nacka skrev:

Ett gammalt citat från Simpsons: "Bones heal and chicks dig scars. Pain is temporary, but glory is forever."

Stackare :( Krya på dig! Hojen är bara en leksak... (dyr, men pengar är bara papper :tummenupp )

Nyfiken: Hur gör de på sjukhuset med den fastbrända nylonen? :4skrika -AJ!

Får ändå säga att du hade en jävla tur i oturen! ALLTID skinn o ryggskydd på, den där murphy har rätt oftare än men tror :(

Krya på dig :hej

Kay skrev:
Stackare :( Krya på dig! Hojen är bara en leksak... (dyr, men pengar är bara papper :tummenupp )

Nyfiken: Hur gör de på sjukhuset med den fastbrända nylonen? :4skrika -AJ!

Vet inte hur de tog bort nylonen... De sköt i mig något så efter 10 sek var jag borta... vaknade till liv 20 minuter senare och hade bandage på mig...

Burre skrev:
Vet inte hur de tog bort nylonen... De sköt i mig något så efter 10 sek var jag borta... vaknade till liv 20 minuter senare och hade bandage på mig...
Verkar som en lokalbedövning eller en liten liten narkos...

Aja, som sagt, återigen. Gött att det är bra med dig!

BURRE för fan..
Skärpning. Så där gör man ju bara inte...
Och så som du pillat för att få ihop bladen.

Kontot på vänner som klotat har blivit oroväckande högt i år. Inte alls bra...
Bra att du klarade dig hyffsat iaf.
Lär väll inte bli någon resa ner till fjollträsk för dig nu iaf... synd... Krya på dig grabben

Skrubbsår o brännsår tycker jag personligen är smärtsammare än benbrott, eller iaf precis efteråt. Inte bra med nylon.
Men, du är ju på fötterna redan dagen efter, och hojen går ju att skruva ihop på en eftermiddag, förmodligen inte i samma knullputs som innan, men det är la skit samma(förutom pengarna då då)..

Trist med vurpan :( Men det va ju bra att du klarade dig utan några allvarligare skador iaf...

Vad det gäller inbrännt nylon så fick jag det också när jag kvaddade, men jag hade skinnställ på mig. Det tunna innertyget i skinnstället hade smält in i armen, sved ganska ordentligt. Fick göra rent det själv när jag kom hem från akuten, tog en tandborste o skrubbade som bara f-n.... Inte så skönt :tungan

Krya på dig o hoppas att du får ihop hojen igen

Krya på dig!

Skönt o höra att det inte hände åt värre,krya på dig.
MEN lär av misstaget att kör helst aldrig i jeans o annat kjoltyg på kroppen,på med riktig rustning istället som är anpassad för hojåka,då skulle du förmodligen klarat dig ännu bättre från otäcka skrapsår osv.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph