kasal
Medlem
- Gick med
- 3 Oct 2007
- Hoj
- Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Gjorde en kalas vurpa med enduron i helgen. Gick gissningsvis i 60-70 km/h, fick styrfladder allan och gick i backen. Jag körde i en kohage så jag landade på gräs. Inga synliga skador på hjälmen men jag har nog slagit i ganska bra för jag var groggy typ ett dygn efter o känner fortfarande av att jag slagit i huvudet.
Hjälmen jag hade på mig är samma hjälm som jag har när jag kör landsvägs hojjen, en HJC Kolfiber. Är hjälmen kass efter en sån vurpa? E ju piss att man inte köpt en crosshjälm som ju iaf e lite billigare att ersätta. Ny intergral hjälm kostar ju trots allt ett par tusenlappar.
Vad tror ni? Gå till en mc affär o fråga känns inte lönt då dom såklart vill sälja en ny hjälm till mig direkt.
Mvh //Johan
Hjälmen jag hade på mig är samma hjälm som jag har när jag kör landsvägs hojjen, en HJC Kolfiber. Är hjälmen kass efter en sån vurpa? E ju piss att man inte köpt en crosshjälm som ju iaf e lite billigare att ersätta. Ny intergral hjälm kostar ju trots allt ett par tusenlappar.
Vad tror ni? Gå till en mc affär o fråga känns inte lönt då dom såklart vill sälja en ny hjälm till mig direkt.
Mvh //Johan