Jag var och pillade på hojen i helgen för att försöka lokalisera ett klonkande ljud i framgaffeln som jag upptäckte för nån vecka sen. Gungar jag gaffeln up och ner hörs inget men när jag håller in frambromsen så hörs ett klonkande ljud. Först trodde jag att det kunde vara bromsbeläggen som rörde sig i oket eller att det var bromskivan som rörde sig lite men ljudet verkar istället komma ifrån höger dämpare! Känner man med händerna medan man gungar gaffeln upp och ner så känner man att det "klonkar" där. Jag har inte hissat upp hojen och kollat styrlagret men det verkar vara så att ljudet kommer från dämparen.
Vad kan det vara för ljud? Dämparen ska ju inte glappa på det där viset antar jag? Hojen är en -02 och har gått cirka 600 mil så den är i absolut nyskick.
Hoppas jag inte måste byta nåt som kostar multum bara...
Hilfe hilfe!!!!
Vad kan det vara för ljud? Dämparen ska ju inte glappa på det där viset antar jag? Hojen är en -02 och har gått cirka 600 mil så den är i absolut nyskick.
Hoppas jag inte måste byta nåt som kostar multum bara...
Hilfe hilfe!!!!
lägga mig i, tror inte att det är det som är felet. Kan svära på att de är nåt i benen som låter. Men som den gode Fudpuckern sa så lär det visa sig på verkstan.