Klistermärken

snickaren skrev:
2071836 Hej. Hur gör jag för att ta bort klistermärken tankskydd mm på min mc

Föna ett par minuter och lirka upp med tandtråd! fiberduk tar bort resterande klister sen...

kurre3 skrev:
2071852 Föna ett par minuter och lirka upp med tandtråd! fiberduk tar bort resterande klister sen...

kanske en jävligt dum fråga men jag ska byta tankpad då den har lossnat lite och ser för jävlig ut. ta bort den blir inga probs men resterna av klister.
fiberduk va e det? vart köper man det och e den skonsam mot lacken?

The blade skrev:
2072915 kanske en jävligt dum fråga men jag ska byta tankpad då den har lossnat lite och ser för jävlig ut. ta bort den blir inga probs men resterna av klister.

Har en far som sålt såna en gång i tiden.. Har aldrig tänkt på var man kan köpa dom.. Om du inte har bråttom så kan du köpa av mig, annars finns det säkert nån som har något annat förslag än fiberduk... Fiberduk är iaf 100 procent skonsam mot lacken!

kurre3 skrev:
2072926 Har en far som sålt såna en gång i tiden.. Har aldrig tänkt på var man kan köpa dom.. Om du inte har bråttom så kan du köpa av mig, annars finns det säkert nån som har något annat förslag än fiberduk... Fiberduk är iaf 100 procent skonsam mot lacken!

:tummenupp

The blade skrev:
2072915 kanske en jävligt dum fråga men jag ska byta tankpad då den har lossnat lite och ser för jävlig ut. ta bort den blir inga probs men resterna av klister.

Annars funkar vilket lösningsmedel som helst. T-röd t ex, skadar inte lacken. Aceton funkar säkert bättre, men jag kan inte garantera lackens välmående då. :gnissla

The blade skrev:

Prova med CRC 5-56 det löser upp chockerande bra.... Efteråt tvättar du hojen "som vanligt" och vaxar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg