Klistermärken - ta bort

Ola Bonde

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
2003 Buell XB9R
Tänkte ta bort några fula klistermärken på min Buell.
Nån som vet hur man enklast gör? Dom verkar sitta väldigt hårt.
Vad tar man bort klistret med?

det finns speciellt medel för att ta bort klistret men vet inte vad det heter, annars tar du en hårtork och värmer upp klistret med sen ta trasa och torka bort det :tummenupp

Nån idiot sa till mig att ta ett rakblad för å få upp kanten. Jag var lite tveksam. Men efter 30 min att försöka så testade jag. De vart små jack i tanken. syns knappt men endå tråkigt..

Nån idiot sa till mig att ta ett rakblad för å få upp kanten. Jag var lite tveksam. Men efter 30 min att försöka så testade jag. De vart små jack i tanken. syns knappt men endå tråkigt..

Framgick inte det resultatet "under tiden" så att säga?

värm försiktigt klistermärket med en hårtork, sen tar du t-röd på klistret som fastnar, vaxa vaxa vaxa, Klart

Rock On / Per

Framgick inte det resultatet "under tiden" så att säga?

Jo de gjorde det men de verkade gå bra först jag fick upp en bit. Såg inget jack efter de de var ju massa kladd under. sen tog jag lite till efter att den första biten gick av. Då andra gången kände ja att de gick ner lite. Då vart de lite småjack. de vart två små repor. Nån som vet nått bra att ta för att polera bort det eller nått? något färgat wax kanske?..

Jag tog och värmde klistermärkena med en värmepistol, funka hur bra som helst bara att riva bort dom och tvätta med tex t-röd.

tog bort alla mina dekaler på min gixxer 1000

använde citronspray, det är vad dom rekomenderade på lackfirman, bara att spraya på och vänta sen knuggar du lätt bort det med fingret, inga skador på plasten/plåten plus att det luktar gott :)

Det är nog det bästa du kan använda

Och då menar jag att du ska använda det efter dekalerna är borta, dvs på klister resterna som är kvar, för själva dekalen använde jag en vass spackel spade, bara man får tag i kanten så går det bra att dra bort resten

Last edited:
Varmluft pistol till klistermärket blir mjukt o lätt att dra av tvätta bort limmet med koncentrerad spolarvätska det är mycket bättre än T-röd dessutom har man kanske mer nytta av spolarvätska i nuvarande årstid.

Nu är klistermärkena borta.
Värmde med hårtork och sen var det bara att dra bort dom, klistret gick fint att bara torka bort!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år