Är de nåt att ha??
Funderar på detta paketet...
http://www.klipsch.com/products/details/rvx-42-home-theater-system.aspx

Funderar på detta paketet...
http://www.klipsch.com/products/details/rvx-42-home-theater-system.aspx
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har försökt hitta lite butiker i min närhet för att lyssna på ett par Klipsch RF83r men förgäves
Har nyligen lyssnat på ett par RF82r och de låter MYCKET bra, underbart ljud ur Klipscharna, dock vill jag ha större än 82
rna samt att de är fula.
Har inte lyssnat på det paketet som du visar som sagt men jag tror att Klipsch är mycket prisvärt OCH det är jävligt snygga system de gör oftast.
Blir nog till att byta ut mitt nuvarande mot ett stort Klipsch, synd bara att de är så jävulskt dyra
Vad kostar det paketet i staterna? Skicka till mig kanske![]()
Som Deecati skrev så låter 82rn mkt bra. Vad jag har läst mig till (inte provat själv) så tappar dom allt ljud om du lyssnar utanför "sweep spot" Det blir platt trist ljud utanför lyssnings punkten har jag läst.
Det som "oroar" mig med Klipsch är att de är så lättdrivna och därmed måste stärkeriet spela mer odistat än vanligt.
Många Klipschar har en känslighet på 95-98 dB att jämnföra med det typiska 88-91 dB. Dvs lätt att spela HÖGT med lite effekt med hur bra låter det?
OK. Jag kikar iofs på RVX42rna... Vad tror du om dom?
![]()
Nu börjar jag snegla på RVX54 systemet också. Ska det behöva va såhär svårt??![]()
RVX54
Lutar nog åt Marantz SR4002 istället för SR3001:an. Börjar tänja på budgeten lite nu bara...![]()
Marantz SR4002
De finns på BRL. Är själv lite nyfiken på dessa. Funderar på ett par nya fullregisterfrontar i 10k-klassen.
Det som "oroar" mig med Klipsch är att de är så lättdrivna och därmed måste stärkeriet spela mer odistat än vanligt.
Många Klipschar har en känslighet på 95-98 dB att jämnföra med det typiska 88-91 dB. Dvs lätt att spela HÖGT med lite effekt med hur bra låter det?
Var f.ö. och lyssnade på Dali Ikon 7 och B&W DM683, satan vad bra de låter. Dalin var lite mer min kopp av te, med det öppna ljudet med B&W:n var också fin.
Äh. Köp min hemmabio. Jag funderar på att börja använda Thule Audio till mina Bowers & Wilkins DM683 nu ist för NAD =)
Bowers & Wilkins DM303 (4st stativare)
Bowers & Wilkins LCR3 center
NAD T742 receiver
NAD T512 dvd-spelare
Dee cati, klipsch finns hos hifi huset i örebro ,inte långt från arboga ju![]()
Gillar klipsch skarpt, mycket bra ljud för pengarna, Rekomenderas
http://www.hifihuset.se/catalog/index.php
Jag tycker generellt att det låter bättre med hög känslighet men å andra sidan kommer ju elektronikens svaga sidor fram då...
Jag skulle råda dig till att testa Dalis Mentor 2r - stativare. De är riktigt bra faktiskt, mycket skönare ljud än Ikonserien och faktiskt ett ordentligt bottenregister trots att det är stativare.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |