Klippt från Honda RS250R Owners Manual

Nyteknik skrev:
:D :D

Skulle man ta deras högtravande ord på allvar vore större delen av alla RS-förare olämpliga. Men det är kul läsning:

"you must be in excellent physical condition". :FU

Vad är det här för jävla påhopp, men nu är jag ju ingen RS-förare rakt igenom. Det brukar inte vara många elithandbollsspelare som har högre syreupptagning än jag själv där vi testar oss.

Så problemet ligger i "be a skillful rider" vilket är svårare. Allt ser så enkelt ut när den lille japanen Taro Sekiguchi eller för all del Tomas Pallander kör förbi, men det går liksom ändå inte hänga med. Hade det ändå bara varit upp till "be in excellent physical condition", för jag tar hellre ett varv runt banan till fots mot dessa.
 
Nordgren skrev:
Vad är det här för jävla påhopp, men nu är jag ju ingen RS-förare rakt igenom. Det brukar inte vara många elithandbollsspelare som har högre syreupptagning än jag själv där vi testar oss.
....


Ett måste för att orka med när det ska skruvas hela nätterna? :7peta :crash
 
Last edited:
Chrille skrev:
Ett måste för att orka med när det ska skruvas hela nätterna? :7peta :crash

Eller kanske för att orka upp i ottan för att varmköra? Eller putta runt hojen i depån i fruktlösa startförsök?

Jag har faktiskt puttat igång Nordgren i år. Det gick rätt lätt.
 
Teddy behöver nog vara in excellent condition för att orka gräva fram skiten i Trösen efter diverse jordbrukseskapader. Jag MÅSTE vara med första träningen till våren när han "bara ska prova grejerna lite försiktigt". Det gick ju bra sist :D
 
Chrille skrev:
Ett måste för att orka med när det ska skruvas hela nätterna? :7peta :crash

Japp. Det är känns alltid lika härligt när man sitter där med hojen i bitar. Tråkigt bara att det är depåtystnad här hemma så man inte får varmköra när man är klar. Det är mycket härligare tex i Italien, Holland, Tjekien eller Ungern där de glada mekarna drar igång fram till minst två på natten. För då vet man att man inte är ensam uppe och jobbar. Nackdelen då med att vara själv är att få ut skiten ur tältet och igång den för att visa att man är siste man som är klar.

Det är intressant att så många anser mekning som något negativt som inte har med racing att göra. Själv tycker jag det är en viktig del och det är inte fel att veta hur en motor fungerar.

Dessutom vill jag införa ett handikappssystem där vi som bara mekar på tävlingar och inte har någon mek eller bara en får dra av några sekunder per varv.
 
Nordgren skrev:
Japp. Det är känns alltid lika härligt när man sitter där med hojen i bitar. Tråkigt bara att det är depåtystnad här hemma så man inte får varmköra när man är klar. Det är mycket härligare tex i Italien, Holland, Tjekien eller Ungern där de glada mekarna drar igång fram till minst två på natten.....
...
Dessutom vill jag införa ett handikappssystem där vi som bara mekar på tävlingar och inte har någon mek eller bara en får dra av några sekunder per varv.


Jag trodde folk var hjärndöda totalt på Atorp i år. Folk stod och rappa 125'or, som får Mr Olssons att låta tystlåtna, långt efter midnat!! Vilka gubbar!

Mekande är kul men inte under tidspress. Därför mekar jag gärna och mycket hemma, men är glad att slippa i depåerna.

Intressant handikappsystem. Det hade varit någotför dig o Fredde som kuskar runt ensamma...
 
Nordgren skrev:
Dessutom vill jag införa ett handikappssystem där vi som bara mekar på tävlingar och inte har någon mek eller bara en får dra av några sekunder per varv.


AppApp, du har väl ändå haft en massa mekhjälp i år va? :va
Har nog sett Johan och hela familjen Gunnarsson meka åt dig i år ;)
Iofs kanske ditt meckande åt Micke Lindfors tar ut den hjälpen ;)
 
Nordgren skrev:
Vad är det här för jävla påhopp, men nu är jag ju ingen RS-förare rakt igenom. Det brukar inte vara många elithandbollsspelare som har högre syreupptagning än jag själv där vi testar oss.

Så problemet ligger i "be a skillful rider" vilket är svårare. Allt ser så enkelt ut när den lille japanen Taro Sekiguchi eller för all del Tomas Pallander kör förbi, men det går liksom ändå inte hänga med. Hade det ändå bara varit upp till "be in excellent physical condition", för jag tar hellre ett varv runt banan till fots mot dessa.


haha, jag är ju iofs varken eller, men man jobbar ju på båda delarna. När det gäller skill får man väl följa Palles körtips "gasa mera" och hoppas på det bästa ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top