Klipphoppning och Brohoppning!

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Tjenare alla glada Sporthoj.com-are!

För drygt ett år sedan gjorde jag en egen hemsida för att kunna dela med mig av mina bilder och filmer gällande klipp- och brohoppning åt resten av världen. Sidan var bland det första jag gjorde i hemside-väg, och skrevs i Notepad i enkel HTML.

Nyligen fick jag dock en alldeles egen .com-adress att stoltsera med, och jag insåg snabbt att min gamla sida var alltför skitusel för att ens på långa vägar förtjäna en .com-ändelse.

Så, igår installerade jag Dreamweaver 8 och satte mig ner för att skapa en helt ny sida från grunden och upp. Vilket projekt!
Efter 10h konstant grejande stod då sidan i natt ganska klar. Har även suttit någon timme idag och grejat vidare, och den kommer att kräva många timmar till innan den är klar. Om den någonsin blir det... Har mängder av filmer och bilder på datorn som ska läggas upp, och det är ett tidskrävande jobb då jag försöker vara så noggrann som möjligt och göra det så snyggt och cleant som möjligt.

Så, om ni skulle vilja besöka min nya sida, och kanske posta kommentarer, kritik, tips och tricks eller något annat intressant här efteråt, så skulle jag bli väldigt glad!

Sidan hittar ni här: http://www.klosterviken.com

/Petter

PS. Om ni vill titta lite på den gamla sidan för jämförelse så hittar ni den här.

ser väl helt okej ut :tummenupp

Dock är det en grundpelare inom informationsdesign att alltid ha en fixerad och lättigenkänlig meny med på samtliga sidor. Att den försvinner om jag trycker på en länk är ett stort NO-NO :mattias

mini-knutten skrev:
2609014 ser väl helt okej ut :tummenupp

Dock är det en grundpelare inom informationsdesign att alltid ha en fixerad och lättigenkänlig meny med på samtliga sidor. Att den försvinner om jag trycker på en länk är ett stort NO-NO :mattias

Jo, jag vet. Jag övervägde att göra så, men tyckte sen att jag har så lite att ha på en dylik navigationsmeny att det inte var värt det. Får se om jag ändrar det någon gång. Inte just nu dock, är slutkörd efter all tid jag lagt ner! :)

Ponrus_J skrev:
2609044 Såg väl inte så super ut... Designen är en design som finns bara det du har ändrat lite. Bra nybörjar sida iallafall

Som sagt är jag ju total nybörjare, så jag tyckte det var en bra idé att köra med något som fanns från början så att jag skulle komma igång iaf. Jag är nöjd iaf, sen kanske jag kommer att göra en ny sida längre fram när jag väl lärt mig med Dreamweaver bättre, men tills vidare får det duga bra.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien