Klipphoppning och brohoppning, 2005-2009

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Ja, som rubriken säger så har jag klippt ihop en liten film där man ser min utveckling från 2005-2009. Bjuder på bland annat:

Hoppet från Västerbron.
Mollbergare från 22m Färjsundsbron på Åland.
Dubbel mollbergare från 16 vid samma bro.

Finns säkert någon annan där ute utöver jag som gillar sånt här, så, enjoy!

[YOUTUBE-ID]oplKo2cgJx8[/YOUTUBE-ID]

Aldrig i helvete. Hade älskat det om jag inte hade haft sån fallenhet för att göra mig illa.
Det är nåt med min pung. Jag slår i den från 3 meter och uppåt hur jag än hoppar. Är det högre än 3 meter måste jag kupa händerna på skrevet för att undvika att bli sparkad i den av vattnet. :död

Kollar du efter stenar och grejer först? Alltid undrat hur folk vågar sånt där..

:fegis

Aldrig i helvete. Hade älskat det om jag inte hade haft sån fallenhet för att göra mig illa.
Det är nåt med min pung. Jag slår i den från 3 meter och uppåt hur jag än hoppar. Är det högre än 3 meter måste jag kupa händerna på skrevet för att undvika att bli sparkad i den av vattnet. :död

Du är för välutrustad helt enkelt. Inget fel med det, vänd dig till valfri tjej så ska du se att det uppskattas. :D

Kollar du efter stenar och grejer först? Alltid undrat hur folk vågar sånt där..

:fegis

Är det ett ställe jag aldrig hoppat på kollar vi alltid djup först ja. Skulle kunna få ganska så otrevliga konsekvenser annars!

Ser riktigt bra ut :D
För en annan börjar det pirra redan vid 3 meter om jag ska göra volt eller så haha

Smutt.

Var ett tag sedan man hoppade klippor, men man blir jävligt sugen när man ser det där. Alltid kul att se bra spots också. :tummenupp

Har tävlat i simhopp på relativt hög nivå, men den typen hoppning har riktigt aldrigt blivit av.
Lusten blev inte mycket större efter att en träningskompis till mig bröt nacken från 30m, et helt vanligt fot-hopp som gick snett.

Edit:
Kollade genom hela filmen nu, du hoppar inte vackert ;)

Last edited:
Test att göra "Bordet" ifrån 22m nu i sommar.:tummenupp
Annars ere grymt jobbat. Skulle jag testa något av det där(inkl 3m svikten) skulle jag dö,dIrECt.

Läckert! som gammal simhoppare kliar det i hopptarmen! :tummenupp
3:33 var är det?? ser ju sjukt häftigt ut..

3:33 och hoppet därefter är båda på ön Milos i Grekland. Måste åka tillbaka dit med någon kompis som gillar att hoppa, när jag var där förra sommaren var det med två tjejer som helst söp på nätterna och låg på stranden på dagarna. :va Knäppgökar.

För all del, roliga hopp du gör, men ut ifrån en simhoppsbedömning är det inte snyggt.

Varför göra en simhoppsbedömning på något som inte är simhopp?

Sitter du och klagar på att folk inte kör bra i alla bakhjuls- och bankörnings-klipp som läggs upp? Jag menar, jämför man med Christian Pfeiffer och Valentino Rossi så...

Jag är en glad amatör utan någon som helst simhoppsträning, och jämfört med alla andra med liknande bakgrund skulle jag vilja påstå att jag ligger bra till.

Skit i de där..
Min gura är skitkass om man ska lira blues, men ja lirar inte blues.

balla hopp hursom!

Håller själv lite på med sånt där tillsammans med polare, dock inte samma höjder.
Mollis och backflip från 10 meter och dyk från 14 är väl det högsta.
Dubbel backflip från 5m resulterade i blödande ögon första gången och rödsprängda ögon andra gången, är väl bara på't igen i sommar om jag törs :P

Grymt skön film iaf, galet med 22 meter :D

Håller själv lite på med sånt där tillsammans med polare, dock inte samma höjder.
Mollis och backflip från 10 meter och dyk från 14 är väl det högsta.
Dubbel backflip från 5m resulterade i blödande ögon första gången och rödsprängda ögon andra gången, är väl bara på't igen i sommar om jag törs :P

Grymt skön film iaf, galet med 22 meter :D

Aj aj. Hur fasen lyckades du med det? Någonstans mellan ett och ett halvt varv och ett och tre kvarts varv eller? :tungan
Själv lyckades jag sätta dubbel molle på 1m svikt för snart 6 år sedan. Har fått betydligt bättre sviktkontroll sen dess, men aldrig vågat prova den igen... ...tills för några månader sen när allt kändes jättebra på simhallen.
Första försöket, gick sådär. Ett och tre kvarts varv och lite lätt ansiktsplask.
Andra försöket, samma sak. Ansiktsplask.
Ingen fara dock, upp på hästen igen.
Tredje försöket, nu djävlar! Ett och tre kvarts varv och PLASK! Ansiktsplask igen. Denna gång med ögonen öppna. Det gjorde ont. Inga blödande ögon, men man såg suddigt en stund kan jag lova.
Irriterande att inte komma runt. Jag har höjden och kan gruppera tätt, men när jag väl ska försöka är det alltid något som fallerar. Nåväl, det lossnar väl snart. Hoppas jag. :D

Usch. Jag är sällan rädd för saker och ting, men 22 meter vetefan om man vågat:skrämd

Det högsta jag någonsin hoppat från är sisådär 14 meter i ett lokalt stentag, men det var ett helt vanligt rakt upp och ner hopp och inga finesser som volter eller dyk:näsblod Sved ordentligt under fotsulorna och delar av armarna gjorde det också:D

Du är macho:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...