Klippa av håret för pengar!

iommi skrev:
Jag är student och har en båge. Som vi alla vet är det två ekonomiska aspekter i detta som inte funkar så bra ihop!

Såååååå... jag är långhårig!!

Jag har funderat smått på att raka av burret. Och nu har jag hört talas om att frisörer/perukmakare kan betala för ens hår om det är av bra kvalité o längd.

Är det nån som har sålt sitt hår här? hur mycket får man för det?
Jag väntar mig inga större summor, men det kanske räcker till lite mat iaf. :rolleyes:
Ta en sväng till sjukhuset och sälj lite av din dyrbara vita vätska, brukar ge ganska bra betalt har jag hört. Har själv inte varit så desperat ännu. Men varför inte prova. :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

För att vara lite seriös..(ja det händer)
Så frågade jag min Hustru som är frisör och bla fixxat URRninjas frisyr! :tummenupp

Det finns dom som köper hår men det är ovanligt!
Dom köper helst Asiatiskt hår som dom bleker och färgar in!

Så det ska vara väldigt speciellt hår..
Krafitgt och bra kvalité!

Fan va ja kan ibland! :lol

syrran sålden en fläta på ca 30 cm för typ 5 år sedan. fick typ 3-400 för den, Mcd-lunch i en vecka där ju...

Starstriker skrev:
..... Där sparar du 200.-/månad (=3600 / år. Det blir 36000 i frisörkostnad på 10 år det ;)). Dessutom blir du snygg = priceless.

Äh jag sparar 3400 per år och spendera ingen tid under trimmern. Stor skillnad...

Tycker personligen inte att alla passar i långt hår.
Jag skulle själv betala för att få klippa av brorsans burr, o långa skägg.

Trivs du med det ska du ha det kvar, tror inte du tjänar så värst mycket på att sälja. :rolleyes:
Annars så e det ju bara att raka bort det..

Rakat e snyggt :kär
Se bara på alla militärer :tuttar

klipp av skiten så ser du lite mer killig ut och det växer ju faktiskt ut igen om du nu mot förmodan skulle ångra dig

blom skrev:
klipp av skiten så ser du lite mer killig ut och det växer ju faktiskt ut igen om du nu mot förmodan skulle ångra dig

Vaffan säger du?!? Du är bara avundsjuk. :tungan

Chrille skrev:
Vaffan säger du?!? Du är bara avundsjuk. :tungan
hehe om saningen ska fram så har jag haft riktigt långt hår en gång i tiden :yoparty
har ett otalt med gånger försökt att spara ut det igen men satan så jobbigt det är när man kommer till mellanstadiet i utväxten, försökte senast för två månader sen :tungan
men orkar man så går det :)
chrille när får vi se dig med Z-tv frilla då :D

blom skrev:
...
chrille när får vi se dig med Z-tv frilla då :D

Vaddå för nåt?

Det är rätt enkelt egentligen - Jag trivs inte i kort hår och har turligt nog hittat en kvinna som gillar mitt hår. Naturligtvis kommer hon spendera resten av livet med att tjata om att jag borde ha inpackningar balsam och klippa mig oftare, men jag slipper höra tjat om att jag borde klippa mig....

Chrille skrev:
Vaddå för nåt?

Det är rätt enkelt egentligen - Jag trivs inte i kort hår och har turligt nog hittat en kvinna som gillar mitt hår. Naturligtvis kommer hon spendera resten av livet med att tjata om att jag borde ha inpackningar balsam och klippa mig oftare, men jag slipper höra tjat om att jag borde klippa mig....
det är bra det.. men vad kvinnan tycker om håret man har kan ju kvitta igentligen..
man får väl börja spara igen så man kan banga lite :D

D-one skrev:
Tycker personligen inte att alla passar i långt hår.
Jag skulle själv betala för att få klippa av brorsans burr, o långa skägg.

Trivs du med det ska du ha det kvar, tror inte du tjänar så värst mycket på att sälja. :rolleyes:
Annars så e det ju bara att raka bort det..

Rakat e snyggt :kär
Se bara på alla militärer :tuttar

Har fått höra att jag passar i långt hår, frågan är om jag passar i rakat??
Har fifflat lite i pohptoshop med att a bort håret, o det vart ju sådär..
eller för att citera min far som jämt tjatar på mig att att jag ska klippa mig. "det ser ju förjävligt ut". hmmm.

Det är ju inte bara för pengarna jag skulle göra detta, men om man kan få pengar på kuppen så tackar jag defenetift inte nej! kanske en 500?? då kan man ju få några öl på kåren.. :rolleyes:

blom skrev:

Ångrar jag mig är det ju katastrof. vem vill befinna sig i pagestadiet!? Det passerade jag ju i fjärde klass.

iommi skrev:
Ångrar jag mig är det ju katastrof. vem vill befinna sig i pagestadiet!? Det passerade jag ju i fjärde klass.

Behåll håret! Killar som passar i långt hår SKA ha långt hår! :rock

iommi skrev:

Äh, hår växer ut igen och page är för fjantar.

Ska man ha långt hår så slutar man helt enkelt klippa sig - det blir ingen page av det. Det är när man blir fåfäng som det blir jobbigt.

iommi skrev:
Jag är student och har en båge. Som vi alla vet är det två ekonomiska aspekter i detta som inte funkar så bra ihop!

Såååååå... jag är långhårig!!

Jag har funderat smått på att raka av burret. Och nu har jag hört talas om att frisörer/perukmakare kan betala för ens hår om det är av bra kvalité o längd.

Är det nån som har sålt sitt hår här? hur mycket får man för det?
Jag väntar mig inga större summor, men det kanske räcker till lite mat iaf. :rolleyes:

Jag har faktiskt hört att folk med sån där 10 års utväxt långt hår har fått typ upp till 3000 kr för det, men det var väldigt ovanligt. Beroende på längd så kan man kanske få en femhundring om man har tur. Jag hade sketet i det, hehe. Ett annat tips för att få gratis klippning o färgning är att gå på hårmodellsantagningar=ALLT GRATIS!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT