Klipp-/brohoppningsbilder

UrbanTiger skrev:
Skåningar är tröga... har en startsträcka på ungefär en halv platta Carlsberg innan dom beter sig som folk. Tror att det för att skåningar är förlista Köpenhamnare som flutit iland där nere :gnissla
Räcker att dom spottar ut gröten så brukar det gå hjälpligt. :hihi

För övrigt angående den där vansinniga vinterhoppsrullen,
har aldrig sett nån klia sig i huvudet så pass befogat. :Bugar

Blomquist #14 skrev:
Räcker att dom spottar ut gröten så brukar det gå hjälpligt. :hihi

För övrigt angående den där vansinniga vinterhoppsrullen,
har aldrig sett nån klia sig i huvudet så pass befogat. :Bugar

:yoparty Jag gillar faktiskt citatet "Du ÄR den dummaste Petter jag känner..." samt kontrasten dunjacka-simbyxor. :)

God afton!

Var just ut på ett litet äventyr och mätte upp den högsta hoppbara klippan på Åland.
Av vad jag har hört så känner man till 1 person som hoppat från toppen, en svensk idrottsman som hoppade för typ 30 år sedan. Undrar just vad det beror på att ingen vill hoppa? :P

thedevilsrock.jpg

Vi fick mäta i 2 etapper då måttbandet "bara" var 20 meter. :)

Det högsta jag hoppat ifrån är futtiga 22 meter, från färjsundsbron (vilket det finns bilder och film ifrån på hemsidan jag länkat till tidigare), den här klippan däremot, den är långt ifrån futtig...

Redo?

Den är hela 35 meter! Trettiofem!

Har varit inställd på att hoppa i 2 år nu, men aldrig blivit av. Men i sommar kan det mycket väl hända. Bered er på bilder och filmer då! :D

Adios amigos! :tomten

När man hoppar från sådär höga höjder, hur djupt måste det vara under?

petterekman skrev:

Ja jävlar. Den kleppan var högre.

Jag har tre frågor. 1 Vad händer om man hamnar snett från 22m?
2 Vad händer om man hamnar snett från höga klippan?
3 Dyker du ned och kollar innan så det är tillräckligt djupt och hur kollar du att du inte slår emot väggen när du faller?
(Kan man spräcka trumhinna lr flå huden på en fot lr vad händer?)

Btw, på min tid, hade vi tävlingar om vem som kunde hoppa märkligast från tian. En gång landade jag väldigt märkligt och lyckades knäa mig själv i näsan när jag landade så den blev trasig och det blev massa blod i bassängen. Blod + vatten=coolt. Sedan var det massa blod på vägen från bassängen till omklädningsrummet och blodiga fotavtryck. Det var också coolt. Sedan fick jag stoppa papper i näsan och cykla hem och lägga mig för jag blev trött.

Emil_in_hifi skrev:
När man hoppar från sådär höga höjder, hur djupt måste det vara under?

Inte så värst djupt faktiskt. Det räcker nog med 2.5 meter, men då riskerar du ju att landa på botten. Fast är det 3 meter så tar du antagligen inte i (om du inte kör spiken...).

General E skrev:
Ja jävlar. Den kleppan var högre.

Jag har tre frågor. 1 Vad händer om man hamnar snett från 22m?
2 Vad händer om man hamnar snett från höga klippan?
3 Dyker du ned och kollar innan så det är tillräckligt djupt och hur kollar du att du inte slår emot väggen när du faller?
(Kan man spräcka trumhinna lr flå huden på en fot lr vad händer?)

Btw, på min tid, hade vi tävlingar om vem som kunde hoppa märkligast från tian. En gång landade jag väldigt märkligt och lyckades knäa mig själv i näsan när jag landade så den blev trasig och det blev massa blod i bassängen. Blod + vatten=coolt. Sedan var det massa blod på vägen från bassängen till omklädningsrummet och blodiga fotavtryck. Det var också coolt. Sedan fick jag stoppa papper i näsan och cykla hem och lägga mig för jag blev trött.

1. Det beror på hur snett... :P En viss vinkel kan du ju ha, men blir det för mycket så gör det ju nog ont någonstans. Brösten kan du lätt få ont i om du landar framåtlutad, skinkorna om du landar bakåt. Landar du väldigt snett kan du bli ett stort blåmärke. Landar du katastrofalt dåligt (typ magplask eller ryggplask) kan du mycket väl dö.

2. Samma som ovan, fast marginalerna blir mycket, mycket mindre. Från 22 meter kan du ändå landa ganska dåligt och klara dig med lite ömhet i några timmar, gör du samma landning från 35 meter kan det hända att du ej klarar av att ta dig upp ur vattnet, invaliditet eller i värsta fall, död.

3. Djupet kollar jag alltid på främmande ställen. Antingen genom att sjunka ner och känna efter, eller med cyklop.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg