Klickljud vid batteriet, startar ej

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Har precis satt ihop hojen igen efter motorrenovering(ktm 640 -03) men snubblade vid målllinjen.

När jag trycker in startknappen så surrar/klickar det någonstans vid batteriet, tror det är ifrån startrelät. Låter lite svagt som en gammal ringklocka... bzzzzt.

Har pillat lite smått överallt på Elen, startrelät är nytt också, vad kan jag ha missat/kopplat fel?

PS. Batteriet är relativt nytt och full-laddat.

Har precis satt ihop hojen igen efter motorrenovering(ktm 640 -03) men snubblade vid målllinjen.

När jag trycker in startknappen så surrar/klickar det någonstans vid batteriet, tror det är ifrån startrelät. Låter lite svagt som en gammal ringklocka... bzzzzt.

Har pillat lite smått överallt på Elen, startrelät är nytt också, vad kan jag ha missat/kopplat fel?

PS. Batteriet är relativt nytt och full-laddat.

testa med annat batteri.

Sent from my X10i using Tapatalk

jepp, testa ett annat batt el med starthjälp, kolla oxå om joden är åtskruvad..

Samma bekymer hade jag då vart det för dåligt kräm från batterit så startrelät hamna i något mellan läge att den orka slå till, men orka inte slå det hela vägen.

Testade att sätta en skruvmejsel mellan kontakterna som gick in i startrelät men då klicka de till o strömen dog.

Bytte batteri o har startat varje gång efter det :)

Samma bekymer hade jag då vart det för dåligt kräm från batterit så startrelät hamna i något mellan läge att den orka slå till, men orka inte slå det hela vägen.
Jodå, det orkar slå hela vägen, men så fort det blir kontakt så att startmotorn från ström blir det ett för stort spänningsfall för att reläet ska orka hålla kvar, och då slår det tillbaka. Men då försvinner ju spänningsfallet, och det slår till igen, osv osv osv.

Japp det är batteriet, funkade att starta kopplat med en bil. Går att kicka igång den också för den delen :) Konstigt att ett 1½ år gammalt orginal-batteri som nästan alltid varit underhållsladdat är tvärtdött nu däremot...

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!