Klen TZR...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har tryckt ner en TZR 125 cc -90 motor i en liten minihoj, märkte nu när jag körde den första gången igår att den är lite klen på låga varv, när varvet går ner ( i friläge ) så måsta man försiktigt mjölka upp varvet med gasen annars dör den direkt, den funkar lite bättre vid belastning, dvs när man kör men den är ju som sagt väldigt svag och vill gärna dö. Varvar man så går det satan!

Frågan är om ngn känner igen detta? Det var så länge sen jag höll på med 125 ór så hjälp mig nu killar...Kan det vara kolvringarna som är slitna och behöver bytas ut? Kompet är lågt men minns inte hur lågt komp det var på de här hojarna. Inga problem att starta med handen på kicken iaf :confused:

Ypvs-porten är inkopplad och fungerar för övrigt!
 
Hur är det om du har choken i, måste du fortfarande mjölka upp den i varv? Låter som att den har lite klen blandning på lågvarv.
 
Ingen av er hundratjugofemmagrabbar som kan säga om mitt komp verkar för lågt? Kicka med handen, kom igen...ska det va så?
 
Chronic skrev:
Ingen av er hundratjugofemmagrabbar som kan säga om mitt komp verkar för lågt? Kicka med handen, kom igen...ska det va så?
Har också rätt dåligt komp i min motor. Men jag märker inga direkta problem just nu. Men hur går den på choke då som CroC nämnde? Har motorn blivigt varm nog när den vill dö? Kanske bara är förgasarjusteringen som spökar?
 
Ge dig iväg och låna/köp en kompmätare så du kan få ut lite riktiga värden :)
Testa och se vad som händer med choken i!
 
cRoC skrev:
Ge dig iväg och låna/köp en kompmätare så du kan få ut lite riktiga värden :)
Testa och se vad som händer med choken i!

Ok, ska kolla med choken

Billigare/enklare/bättre att byta kolvringar än att hålla på o joxa med komptest om jag nu pallar det
 
Chronic skrev:
Ok, ska kolla med choken

Billigare/enklare/bättre att byta kolvringar än att hålla på o joxa med komptest om jag nu pallar det

Äsh komptest är ju a piece of cake :) Men jag tror inte det är nåt komp-problem som du har nu, förmodligen finlir på förgasaren :tummenupp
 
cRoC skrev:
Äsh komptest är ju a piece of cake :) Men jag tror inte det är nåt komp-problem som du har nu, förmodligen finlir på förgasaren :tummenupp

..Finns det ngn standardläge för blandskruven? Något att börja med sas, typ 4 varv ut från botten eller nåt ( påhittat exempel )
 
Chronic skrev:
Ingen av er hundratjugofemmagrabbar som kan säga om mitt komp verkar för lågt? Kicka med handen, kom igen...ska det va så?
nej, dt:n går också att kicka med handen, ganska högt förbränningsrum på dtr:en iaf.
 
En kompis var över igår så vi jämförde våra hojar lite, hans svarade bättre på gasen :( Har jag för klen blandning på lågvarv kanske?
 
cRoC skrev:
En kompis var över igår så vi jämförde våra hojar lite, hans svarade bättre på gasen :( Har jag för klen blandning på lågvarv kanske?



Det är bara för att min är svart!! :arsele


Du vet, det sägs ju att svarta hojar går fortare!! :D
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top