Har en KTM Duke -00 som har gått ca 1600 mil. Min körstil är väl ungefär som alla andra motardpiloter vilket iofs innebär mycket bak- och framhjul men det ska väl de hålla för? Nu har min bakram gått sönder för tredje(!) gången. Den har gått sönder på exakt samma ställe varje gång (i skruvfästet vid batteriet). Är det någon mer som känner igen detta eller är det bara min som går sönder hela tiden???
Har inte haft problem och kört 1.500 mil. En hel del hopp och stoppies. Kan det vara resten av ramen som är sned och därmed ger spänningar i bakramen ?
Ragnar på Lelles var också inne på den teorin om att resten kunde vara sned. Jag köpte den beggad när den hade gått ca 200 mil och jag har ingen aning om den första ägaren kan ha klotat. Men något jag vet är att det är jäkligt tråkigt att byta ram varje säsong...
Ingen som vill köpa en Duke i nyskick eller kanske byta rakt av med en 660 vid snabb affär?
Min Duke har nog gått mer på ett hjul än på två, i stort sett varje raka går den på bakhjulet, inför varje rödljus rullar den på framhjulet och ett flertal ggr har jag misslyckats och fått BRUTALA nedslag från stoppies.....men inte har nåt gett vika för det
Det som har lämnat in har suttit innuti motorn