Kleerup på TV4 Nyhetsmorgon

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hahahaha!!! var det någon som såg spektaklet?
Har sett tjackpundare på T Centralen som verkat pigga i jämförelse, vad fan hade han tagit?

Haha, han ser alltid ut så där när han är med på teve. Jag undrar om det är en grej han kör eller om han måste ta droger för att klara av det. Jag ser ofta honom här i närheten och han ser inte alls sådär pundig ut då. Har iofs aldrig pratat med honom.

Vem fan är den där Kleerup!? Varför är han överhuvudtaget på TV? För mig är han en lika stor gåta som alla andra mediokra musiker som pushas fram av TV, radio och tidningar till synes oförtjänt. Är han polare med någon tidningsredaktör?

Inte sett intervjun, men kan det inte bara ha varit så att han inte hunnit få i sig kaffet sådär tidigt på morgonen!? :tungan

Vem fan är den där Kleerup!? Varför är han överhuvudtaget på TV? För mig är han en lika stor gåta som alla andra mediokra musiker...

Oavsett musiksmak är det svårt att förneka att han lyckas rätt bra med den musik han är med och producerar. Jag lyssnar förvisso uteslutande på rock men har ändå inte missat allt han gjort...

Så har du inte haft radion avstängd de senaste åren lär du hört en del av Kleerup.

[YOUTUBE-ID]Y2LXDQ3yFwU[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]JK2lEnKm-E4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]4rGvq3cdJkk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]NrZstYsiAyA[/YOUTUBE-ID]

Vem fan är den där Kleerup!? Varför är han överhuvudtaget på TV? För mig är han en lika stor gåta som alla andra mediokra musiker som pushas fram av TV, radio och tidningar till synes oförtjänt. Är han polare med någon tidningsredaktör?

Har för mig att han satte på Gynning ett tag, så han är väl med i någon form av Hall of Shame typ..

"De får säga vad de vill. Det verkar inte som om de har träffat Andreas förut. Han är ingen dussinmänniska, utan någon som har väldigt stark kontakt med sitt inre. Jag tyckte han skötte sig bra under intervjun."

Haha, stark kontakt med sitt inre :D Det är ju också ett finare ord för kola-torsk, tjackpundare, heroinluder etc.
Hädanefter ska jag kalla alla pundare för "Själavårdare med stark kontakt till sitt inre" :mattias

var e fakking klippet??!!

snålt, vi får inte se.

En tittarstorm bröt ut under gårdagen efter att artisten Andreas Kleerup varit med i TV4:s Nyhetsmorgon.

Kanalens växel blev nedringd av upprörda tittare och TV4 har låtit bli att lägga upp klippet på sin sajt.

– Folk reagerade på Kleerup i sändning. Det kändes inte som att han var i form och då kortade vi ner intervjun, säger Mia Lindqvist som är chef på Nyhetsmorgon.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article7996154.ab

Så en musiker är hög före frukost?
Bryr jag mig? Nej
Hade jag bryt mig om jag gilla hans musik? Nej
Det sänds direkt sänt i tv bryr jag mig? Ja hade jag suttit på ahsells och väntat på att nån slashas till kund ska vakna hade jag tyckte det va en rolig brytning mot allt tillrättalagt bullshit.

Säg en bra musiker som alltid varigt drogfri. Musiker är till för att underhålla och visa vad som händer om du går på droger.

http://www.resume.se/nyheter/2010/10/21/jag-ar-helvit/
Fler excentriker i media tack, det räcker inte med Ranelid!

Edit: Klippt från Anders Nunstedts blogg

"Man kan lugnt säga att Kleerup förefaller vara en nattmänniska snarare än en morgonmänniska. Vilket fick mig att komma ihåg när han skrev en väldigt underhållande dagbok i tidningen mama:

12.00 Vaknar. Sonja och Vincent har varit uppe i några timmar.

15.00 Antingen jobbar jag några timmar i studion i Göteborg eller så sätter jag mig på ett tåg till Stockholm för att jobba.

19.00 Äter middag på nån restaurang, dricker lite vin. Gärna italiensk eller asiatisk mat. Träffar några polare.

21.00 Skrotar hemma, kollar nån film, spelar Playstation. Kollar mejl.

24.00 Bär in Sonja till sängen, hon gsomnar alltidi soffan först. Hon gillar att jag bär henne. Jag har Vincent hos mig isoffan eller i famnen.

Mina egna erfarenheter av att vara farsa är, hur ska man uttrycka det.., inte riktigt lika softa."

Last edited:
Dan-Jacob har nog aldrig ens luktat på glöggen, om det behövs en bevisligen drogfri artist... :D

Bifogat

• PICT0035.jpg
    PICT0035.jpg
    196.8 KB · Visningar: 83
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025