Klassiker till salu.

Jag har för mig att de va ett reportage i Bike förra året om en gubbe som
hadde just de här fyra hojarna i orginalskick i garaget. :yoparty

TooL skrev:

Läste det också, ascoola ju :yoparty

Det var ju en snubbe för ett tag sen som sålde en Honda NR750, med ovala kolvar. Den är ganska ovanlig minst sagt.

http://www.mcpoolen.se/mc/nya-h-92-nr750.html

en sån där o en RC30 vore nåt att ha på hyllan:-)

De där tyckte man var bland det häftigaste som fanns då det begav sig, de kostade en massa stålar, dubbelt de vanliga modellerna eller nåt sånt.

Jag har ägt två andra klassiker, en Husqvarna 118 cc "rödmyra" årsmodell 1951 och en Suzuki 500 tvåtakt årsmodell 1972.

Ångrar grymt att jag sålde Suzukin för ca 15 år sedan, kunde ha blivit en grym streetfighter idag.

hp skrev:
... Suzuki 500 tvåtakt årsmodell 1972. ...
Apropå Suz 2-t vattenbufflar:
Jag försökte köpa en Seeley TR750 för ett tag sen av en lirare från Stockholm men det var tyvärr inte till salu. Gammal tvåtaktsräcer för gatbruk med Suzuki 750 cc trepip. Ball grej! :tummenupp

Ja, jag tror faktiskt det. Jag har i alla fall sett bilder på vattenkylda 500:or. Dessa var visserligen för racing (Seeley TR500) men såvitt jag förstått baserade på de vanliga gatmotorerna. Men jag kan ha fel. Alzheimer Light! :-))

Kawas 2-t var ju luftkylda, 350, 500, 750 om jag minns rätt.

Visst fan. Du har rätt. :tummenupp Det finns uppenbarligen båda varianterna. Och när jag såg dina bilder så insåg jag att jag har ju faktiskt även sett bilder på luftkylda Suz 500:or för racing. SVårt att hålla isär!

klart mäktig hoj, en GSXR750R e min dröm att ha, helt orginal alltså, en racer har jag haft en gång.

vet en snubbe som har 7st RC30 hemma...

TooL skrev:

Ja fan! Det stämmer...nästan....
Jag prenumererar på BIKE sen många år och kollade igenom mitt "arkiv" , men inte hittade jag snubben med alla fyra värstingarna i nån BIKE tidning inte.
Däremot händer det att jag sporadiskt köper Allt om mc ibland och hade för mig att jag hade köpt en förra året just av den anledningen att det skulle vara ett reportage om nån snubbe med alla fyra RR hojarna.
Å va rätt jag hade, letade i högen med icke BIKE tidningar och visst där låg den, snubben var tillåme på framsidan stolt poserande med sina värstingar....i ett sandtag!!!!
Ska jävla scanna in sidorna när jag kommer hem så att alla kan ta och njuta av dessa rariteter.

TooL skrev:

Tror att snubben är Tony Dönges.

Är det ingen som är sugen på RC45:an som finns till salu här på forumet då? Den är ju faktiskt också lite kult, även om den inte är i klass med RC30:n och OW01:an....

Jobbar på scanningen, dock har jag problem att få ner bilderna till godkända storlekar...eller nja få ner dom kan jag men inte få dom läsbara!?!?!
Men de e på G jau lövar!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...