Klassiken: Tips om hoj.

Är själv väldigt nöjd med bekvämligheten vid långkörning på min hoj.
Bra effekt/försäkringskrona också.
 
Bee skrev:
Ja säg det, vet bara att jag körde millen och kär på plats....med den funkar inte riktigt vid lång resan

Falcon funkar på långresa också, du kan inte jämföra den med millen. Då komforten är bättre på Falcon, du sitter inte lika extremt på den. Men den är inget roligt att köra med den i stan, då tar handlederna stryk. Men allt beror på vad man är van vid.
 
Bj.O.rn skrev:
Vad svamlar du om?

/B

Han säger ju att man hellre ska köpa en Blackbird än en Blackbird, fast han har inte provat Busan men vet att Blackbirden är som Busan fast lättare att Busa med i Blackbirden som är tungkört.
 
McB skrev:
Han säger ju att man hellre ska köpa en Blackbird än en Blackbird, fast han har inte provat Busan men vet att Blackbirden är som Busan fast lättare att Busa med i Blackbirden som är tungkört.

nu har jag slutat fatta någonting alls..

/B
 
Morsan och farsan kom precis hem från en 9-dagars-tripp i Norge knappt märkbart slitna, på en VFR 750... :)

Men det är ju ingen räserbajk precis. Mysigt ljud dock! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC02163lågkvalite.jpg
    DSC02163lågkvalite.jpg
    99.7 KB · Visningar: 108
Stoppp!!

Aprilian funkar jattebra för langkörning! Körde 170 mil non-stop förra aret. Sla det med era Gold-Wings och BMW. Till slut blir man ett med sin maskin!! :yoparty

En twin ar mycket bättre att aka langt pa, inga kroppsdelar som domnar bort dar inte!!

Marten
 
Lite svår läst tydligen även om det inte är det för mig,kan skriva om det för er som har problem.
blackbird har jag kört och man sitter kanon på den men den är en tungkörd cykel,hayabusan ska visst vara bättre att svänga med än hondan men den har jag inte kört så vet inte hur den är att sitta på.
 
Bee skrev:
hmmm, har aldrig tagit r1 som ett alternativ...men å andra sidan så har jag inte kört den...
men visst, jag ska iväg till en mc-handlare och prova den....vore kanska ball om de funkade.

Någon som vet något om tl1000r/s, är de något att tänka på?

Jag åkte 45 mil med bara tankstopp på min tlr med damen och packning. När vi kom fram så kunde jag fortsatt lika långt till utan större problem. Åker kanon skönt på den.
Tilläggas bör kanske att jag har högre kåpglas på den.
 
Holger skrev:
Lite svår läst tydligen även om det inte är det för mig,kan skriva om det för er som har problem.
blackbird har jag kört och man sitter kanon på den men den är en tungkörd cykel,hayabusan ska visst vara bättre att svänga med än hondan men den har jag inte kört så vet inte hur den är att sitta på.

Men då ska man väl egentligen inte uttala sig?

/B
 
Marten72 skrev:
Stoppp!!

Aprilian funkar jattebra för langkörning! Körde 170 mil non-stop förra aret. Sla det med era Gold-Wings och BMW. Till slut blir man ett med sin maskin!! :yoparty

En twin ar mycket bättre att aka langt pa, inga kroppsdelar som domnar bort dar inte!!

Marten

:tummenupp :banana :Bugar :fakta :squid :bow Så är det med en twin!
 
Bee skrev:
EN R ja..är det bara jag eller är de inte extrema att sitta på..

Det beror på hur lång el. kort du är.
Den är för stor för mig, jag är bara 1,66, det är därför jag säljer den. :(
Trivs annars bra med twin. :tummenupp
 
Bee skrev:
Då har man precis slagit sig till ro efter enliten tur i Norges underbara land.
Startade hemma i småland och tog mig genom vår härliga land och in i Norge, på min gixxa 600. Dagarna gick och milen tickade.....sen efter ett 150-200 mil var jag hemma igen, väldigt nöjd och glad. MEN VILKEN VÄRK JAG HADE...hela min kropp var förstörd.(speciellt vissa parti :arsele )

Kom fram till en sak, jag måste byta hoj!!

Jag har suttit och grunnat nu ett bra tag på vilken de ska bli. Jag var inne på en cbr1100xx ett tag, men sedan läste jag i ett test att det varnas för kåpskrap, då har de varit hårt körda...vadå??? tar kåpan i innan knät??? :kocko

Så ni har väl listat ut frågan nu vilken hoj är okej att köra långt med??
Jag söker ju inga hojar som guld vinge, utan man vill ju hålla sig inom sporthojarna.. jag är 190cm....ca90kg

tackar

Tjena.

Det finns en kanonhoj som passar till både racing o touring - VFR 800! Lägg vantarna på en Viffer så börjar solen genast skina. Själv har jag tourat europa runt flera gånger på både gixxrar och gamla gsxkryssare, men Viffern är den bästa hittills. Rekommenderas!!!
 
SENSEI skrev:
Jag åkte 45 mil med bara tankstopp på min tlr med damen och packning. När vi kom fram så kunde jag fortsatt lika långt till utan större problem. Åker kanon skönt på den.
Tilläggas bör kanske att jag har högre kåpglas på den.

Men vafan. 40-50mil är väl inget att skryta med? En touringmaskin är nånting man kan knäcka 500mil på en vecka eller nånting sånt. Dvs en Europaresa.
Ska man bara till nästa landskap i Sverige så går det utmärkt på en 125 (det ger iofs blodsmak röven men ändå).
 
soppatorsken skrev:
Men vafan. 40-50mil är väl inget att skryta med? En touringmaskin är nånting man kan knäcka 500mil på en vecka eller nånting sånt. Dvs en Europaresa.
Ska man bara till nästa landskap i Sverige så går det utmärkt på en 125 (det ger iofs blodsmak röven men ändå).
Äh, vaffan. 500 mil på en vecka har jag kört med en Monster 600. Inga problemos. Min poäng: Det beror helt på vem man är.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top